Avatar billede kosmos Nybegynder
14. august 2004 - 19:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mus der bevæger sig

Hej,

Jeg har en computer der får musen til at bevæge sig spontant til enten højre eller venstre på skærmen.

Dette sker kun når musen er i brug, og kun tilfældigt, det er ikke sådan at det er noget som sker hver gang musen er i brug.

Jeg har prøvet at skifte mellem flere mus(ingen trådløse) og problemet vedblev.

Jeg har installeret firewall, spysweeper og Norton Antivirus men der er ikke blevet fundet noget.

Det seneste som er blevet gjort er en geninstallation af Windows XP på den og det samme problem bliver ved med at eksistere.
Avatar billede tubber Juniormester
14. august 2004 - 20:02 #1
Alle PS2 mus eller alle USB mus ?
Hvis f.eks. alle er PS2 mus så prøv lige med en USB eller omvendt.....
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. august 2004 - 20:44 #2
Hvad er det for en model du har og hvilken type grafikkort har du?
Hvordan er din indstillinger for grafikkortet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2004 - 21:39 #3
Det gør min nu også. Men det er vist bare fordi mobiltelefonen ligger ved siden af.
Avatar billede kosmos Nybegynder
14. august 2004 - 22:05 #4
Tubber>> Vi har prøvet med både en usb og en ps2 mus, vi har også prøvet med et notepad(tegnebræt) hvor markøren også opfører sig mærkeligt.

Jeanette18>> Har installeret et nVidia Gforce 400 MX (hvilke instillinger hentyder du til(der er jo ret mange)

Erikjacobsen>> Fejlen er der stadig selvom jeg har lagt mobilen 2 meter væk.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2004 - 22:06 #5
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er derfor. Men prøv at slukke den ;)
Avatar billede tubber Juniormester
14. august 2004 - 23:27 #6
jeanette18: Kan du forklare hvad det er der skulle være med grafikkortet og musen ?
Har godt nok aldrig hørt om det :)

Har du et lille program til dos med mus og så en driver dertil ?
f.eks. server magic boot disk ?

Så kan du teste om det er noget i din win det er galt med.....
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2004 - 17:18 #7
Bruger du producentens driver til din mus? Hvis du gør, så prøv at fjerne den i "Tilføj eller fjern programmer". Lad derefter XP selv finde en driver i sit katalog. Hvis du bruger XP's driver, så find den korrekte driver på producentens side og installer den.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
15. august 2004 - 18:49 #8
Tubber: Jeg havde på et tidspunkt noget "der kunne minde" om kosmos`s problem. Lagde mærke til i min løsning dengang at musens opførsel havde relation til skærmopløsningen, og efterfølgene hjalp det at få opdateret radeon 9700 pro okke måske helt afgørende bios og bundkortet på min asus p4c800 deluxe.
Nu kører det derudaf. Derfor mine spørgsmål.
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 21:19 #9
ok :) havde jeg ikke hørt om før men man bliver jo hele tiden klogere :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. august 2004 - 13:23 #10
tubber> det kan mange være svært at sige  at det lige netop VAR DER fejlen lå, derfor er jeg lidt forsigtig i denne her tråd med at komme med råd, så jeg følger den lige lidt endnu.
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. august 2004 - 13:40 #11
Bare et skud: På min bærbare Dell Lattitude havde jeg engang det problem, at musen "gled" til den ene side, når jeg havde brugt den indbyggede "nibble". Det var pga. at den faste mus havde en hardware-fejl, og eftersom den netop var fast-installeret, så hjalp det naturligvis ikke at sætte andre "eksterne" til.

Hvis det er dit problem, så kan du prøve om du inde i bios'en kan slå den indbyggede mus fra.
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2004 - 16:56 #12
ejvindh: Det er egenligt ikke en hardware fejl den med nipplen......
Det er når den kalibrere og afbryder man den i det så bliver det bare være og værer.......så er der sådan en nipple på dit tastetur så lad den kører til den ikke kører mere og næste gang den gør det så lad den være til den er færdig........

Det var i hvert fald den besked vi fik fra IBM, for alle dem i min klasse havde faktisk det problem med deres TP600
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. august 2004 - 17:07 #13
Tubber: Tak for kommentaren. Men i dette tilfælde VAR det nu faktisk en hardware-fejl. Jeg ved det fordi jeg senere (af andre grunde) fik skiftet hele tastaturet, og i den forbindelse røg nibblen også med. Og siden har der aldrig været problemer med nibblen.
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2004 - 17:25 #14
ok :) og hvorfor skulle nibblen ikke også kunne ryge ;)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. august 2004 - 18:20 #15
Kosmos> går det fremad?
Avatar billede kosmos Nybegynder
17. august 2004 - 22:07 #16
Det har ikke noget med skærmkortet eller mussedriveren at gøre, har prøvet at fjerne og geninstallere driverne og er ikke kommet videre.

Det eneste jeg kan se som en mulig fejl lige nu er at der er noget galt med bundkortet.

Men så kan det jo næsten bedre betale sig at købe en helt ny computer.

Hvis I ikke har andre kommentarere eller svar vil jeg lukke denne tråd den 20-08-04

P.S. Mange mange tak for de mange ideer.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. august 2004 - 01:00 #17
Tja mystisk. En anden mulighed vil jeg foreslå dig er at lægge spørgsmålet over på itsvar og ikke mindst edb-prisers fora. På EDB-priser / forum / hardware-mus.
Held og lykke:)
Avatar billede kosmos Nybegynder
20. august 2004 - 16:17 #18
Okay så er tråden lukket, jeg har ikke kunne finde en løsning på problemet. Æv.