Avatar billede tiz Nybegynder
12. august 2004 - 19:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende post fra indre netværk, ud!

Temmelig stort problem med Exchange... Den vil ikke sende post ud af huset. Klienter (outlook XP) er sat op til Exchange og IMAP. Exchange serveren styrer både domæne.local inde og domæne.dk ude. er sat op til POP3, IMAP og SMTP. Der er kontakt til hhv port 25 og 110 udefra, og jeg kan både sende og modtage hvis jeg sætter en EKSTERN klient op til POP3 eller IMAP.
Det drejer sig altså kun om klienter der er sat op på indrenettet.
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2004 - 20:13 #1
hvad får du retur? Får klienten en NDR?
Avatar billede tiz Nybegynder
12. august 2004 - 20:18 #2
Action: failed
Status: 4.4.7
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2004 - 20:20 #3
ingen tekst? Kan ikke lige huske hvad 4.4.7 betyder!? ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2004 - 20:22 #4
Har du en firewall kørende foran exchange serveren, i bekræftende fald skal du have åbnet for de nødvendige porte (port 25 til smtp og 110 til pop3)

Har exchange serveren kørt længe, i bekræftende fald skal der laves vedligeholdelse.
Avatar billede tiz Nybegynder
12. august 2004 - 20:52 #5
4.4.7 er en timeout. Jeg kan telnette til port 110 og 25 udefra. Og ja, der står en ISA server foran. Men den skulle være konfigureret godt nok.
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2004 - 21:32 #6
Sidder du bag en TDC ADSL forbindelse?
Hvis ja, skal din Exchange configureres med en "SmartHost"...
Hvis ikke, kan du forsøge om du kan telnette ud fra din Exchange server til en SMTP server på nettet på de førnævnte porte!
Avatar billede tiz Nybegynder
12. august 2004 - 22:12 #7
Det er en TDC erhverv forbindelse. Jeg er blevet lovet at der ingen begrænsninger er på den. Kender ikke lige nogen SMTP servere jeg kan prøve at telnette, giv et tip.
Men dette burde ikke være et issue eftersom jeg kan sende og hente fra min egen maskine (POP3/SMTP med TELE2)... Jeg er ikke fysisk til stede ved maskinerne, da jeg har været så heldig at få mit arbejde med hjem... *suk*
Avatar billede holmus Nybegynder
12. august 2004 - 23:13 #8
Prøv at sætte din smarthost op til at køre igennem pasmtp.tele.dk - det vil muligvis hjælpe! :)
Avatar billede tiz Nybegynder
12. august 2004 - 23:58 #9
Jeg har sat pasmtp.tele.dk som min connector... men der sker ikke meget, den kan stadig ikke sende ud... Men jeg kan fint telnet pasmtp.tele.dk 25 fra serveren
Avatar billede tiz Nybegynder
13. august 2004 - 02:38 #10
Jeg får nu beskeden : "SMTP could not connect to any DNS server." i min message Queue... Har både en lokal DNS, og har også sat en ekstern i smtp options.
Avatar billede holmus Nybegynder
13. august 2004 - 08:43 #11
Når du siger "Jeg har sat pasmtp.tele.dk som min connector" - mener du så at du har lavet en connector til pasmtp.tele.dk, eller mener du at du i din smtp connector har lavet en smarthost til pasmtp.tele.dk?

Du vil ikke umiddelbart kunne lave en connector til pasmtp.tele.dk - det vil ikke gå godt! :)
Avatar billede tiz Nybegynder
13. august 2004 - 08:56 #12
Den VAR sat i min connector, men er fjernet nu. Jeg har fået den til at sende ud af huset nu, men nu vil den ikke sende! Men jeg har det lidt mistænkt for at være et ISA issue hvor firewall servicen ikke starter op.
Jeg fandt en masse andre med samme problem som mig, men ingen løsning. Ud over at installere et hotfix og en SP1 til Exchange... Hatteløsning!

Anyway... Min firewall service siger:

Event Type:    Error
Event Source:    Microsoft Firewall
Event Category:    None
Event ID:    11011
Date:        13-08-2004
Time:        08:57:52
User:        N/A
Computer:    JUPITER
Description:
Microsoft Firewall failed. The failure occurred during Initialization of Network Address Translation (NAT)  because the system call PNATInit failed. Use the source location 308.1151.3.0.1200.166 to report the failure. The error code in the Data area of the event properties indicates the cause of the failure. This failure may be due to the Internet Connection Firewall (ICF) service being enabled. If it is enabled, please disable the service named "Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS)" (SharedAccess). Then, restart the computer. For more information about this event, see ISA Server Help. The error description is: Access is denied.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 05 00 00 00              ....
Avatar billede tiz Nybegynder
13. august 2004 - 08:57 #13
Altså... Den kan kan nu sende indefra og ud, men ikke modtage udefra og ind. Tåger lidt meget på nuværende tidspunkt desværre.
Avatar billede holmus Nybegynder
13. august 2004 - 09:50 #14
Har du din service kørende med local admin, eller en dom admin?

- prøv evt. at ændre til dom admin. :-)
Avatar billede tiz Nybegynder
13. august 2004 - 09:54 #15
Microsoft Firewall? Jeg har en del services...
Avatar billede holmus Nybegynder
13. august 2004 - 09:55 #16
jeps
Avatar billede tiz Nybegynder
13. august 2004 - 10:00 #17
Lige et spørgsmål inden. Jeg kører firewall klienten på exchange serveren. Uden den, ingen forbindelse på port 25. Nå den kører kan jeg sagtens telnet pasmtp.mail.dk 25. Der hvor jeg tror den falder igennem, er at programmet exchng32 ikke har adgang til at udføre DNS opslag? Den står i firewall client configuration til disabled... Men der er ikke lige en værdi der hedder enabled, men dog en masse andre bindinger. Nogen ide om hvordan den skal se ud?
Avatar billede tiz Nybegynder
13. august 2004 - 11:02 #18
Det virker nu, DNS issue. Trækker point tilbage. holmus, hvis du vil have lidt point må du meget gerne kontakte mig om hvordan og hvorledes, jeg er ikke så skarp på eksperten. ;)
Avatar billede holmus Nybegynder
13. august 2004 - 11:34 #19
Hvis du vil give points, kan du oprette en ny tråd, i samme gruppe - med det antal points du vil give...