Avatar billede f990634 Nybegynder
12. august 2004 - 14:28 Der er 9 kommentarer

Mit ABIT NF7-S rev 2 har defekt bios

Jeg havde et uheld der bestod i at strømen på min PC gik mens den var ved at gemme bios indstillinger. Da jeg forsøgte at starte maskinen igen bagefter så viste den bare sort skærm. Jeg prøve de ting der var beskrevet i manualen, med at holde insert nede og aflade cmos og aflade cmos men batteriet var taget ud, men intet hjalp. Jeg har sat mit gamle bundkort i og det virker fint. Jeg har også skrevet til ABit support, men har ikke fået svar.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 14:38 #1
Følgende procedure har jeg selv prøvet på et andet bundkort med success, men man skal være meget forsigtig:
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2000/2000100301.htm
Og så kræver det også at man har et andet bundkort af præcis samme mærke.

Ellers er der ikke andet for end at henvende dig til en forhandler og købe en bios chip til dit bundkort.
Avatar billede tubber Juniormester
12. august 2004 - 15:16 #2
Dog ville jeg nok tage bios fra det andet kort og sætte i dit og boot på dit board og så skifte på dit eget board for skulle der ske noget så er det dit board det går ud over........
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2004 - 16:46 #3
Du kan prøve at flashe igen, hvis du gør det fra en bootdiskete, skal du skrive en autoexec.bat fil der kører flashen automatisk.
Avatar billede f990634 Nybegynder
12. august 2004 - 18:14 #4
Jeg tror ikke det nytter noget at prøve at flashe igen. Den køre jo ikke noget af biosen igennem, så man kan jo ikke loade noget
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2004 - 18:21 #5
Kom lige med link til Flashprogram, BIOSupdate og manual, så skal vi se om vi kan finde på noget.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2004 - 19:08 #7
Hvis du har kopieret alle filer fra biosfilen over på disken, burde det kunne reddes ved at boote på disketten, skrive runme.bat, og trykke <Enter> du kan ikke se noget på skærmen imens.
Men hvis den ikke vil boote på floppyen heller, så er det nok svært at redde.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2004 - 19:10 #8
Jeg har ingen erfaringer med ham her, men han er vist heller ikke så dyr: http://www.bios-flash.dk/
Avatar billede f990634 Nybegynder
12. august 2004 - 19:19 #9
Fromsej, jeg prøver lige dit råd senere i aften. Hvis ikke det virker, så hører jeg lige Abit og min forhandler om hvormeget de skal have for en ny bios chip.