Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
11. august 2004 - 21:57 Der er 12 kommentarer

Netværk

Hej.

Jeg sidder her på et par pc'er som jeg ikke kan logge ind på. Jeg kan ikke logge ind på mine maskienr fordi at jeg ikke kan huske paswordet og jeg kan ikke provokere maskinen til at gå i fejlsikret tilstand, så hvad gør jeg.

Klaus
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2004 - 22:51 #1
.. på hvilket tidspunkt spørger den efter passwd ? Prøv at klaske [ESC] tasten om du så får lov alligevel - tihi...
Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
11. august 2004 - 23:13 #2
Okey måske skulle jeg fortælle at jeg er sysadm, så alle de almindelige ting har jeg prøvet.

Klaus
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2004 - 23:21 #3
"jeg kan ikke provokere maskinen til at gå i fejlsikret tilstand" - vild og inderligt på [F8] under opstart ? Eller er det disablet ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. august 2004 - 23:23 #4
Tænd dyret - under opstart sluk på netstik. Tænd igen og den vil (måske) starte op med mulighed for at vælge sikker opstart ? Det har jeg måtte gøre engang eller to...
Avatar billede screem_brille Novice
04. september 2004 - 03:23 #5
hvis du er sys admin burde du vel vide at ved tryk på F8 under opstart kommer menuen med bla. fejlsikret tilstand frem ? (måske lidt arrogant måde at skrive det på, men sådan er jeg nu engang *G*)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2004 - 10:06 #6
Hallo - <klausmarkussen> ???
Avatar billede screem_brille Novice
04. september 2004 - 11:45 #7
majsmarken se hvad jeg skrev mht at starte op i fejlsikker tilstand, bare at slukke er ikke det smarteste, det kan godt gå galt med korrupte system filer og lignende til følge.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2004 - 12:19 #8
I mit tilfælde (een gang) ville den simpelt hen ikke fange F8 - funktionen var (vistnok) disablet... Så i det tilfælde et hurtigt hack.

<klausmarkussen>: Man ka' vistnok også boote op på en DOS diskette; kravle ned i C:\Windows og slette/omdøbe en eller anden *.pw? fil - prøver at finde det for Wintendo9X...
Avatar billede screem_brille Novice
04. september 2004 - 12:24 #9
filen hedder *. pwl (Passwordlist, mener jeg det står for)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. september 2004 - 12:29 #10
... det er noget tid sden at jeg har "rodet" med Wintendo9X ... *GH*
Men igen "vistnok" ...
Avatar billede screem_brille Novice
04. september 2004 - 16:43 #11
det er bare at vælge boot op i MSDOS når man vælger om den skal genstarte eller lukke ned, så kan man også gøre det.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:14 #12
Kunne man måske forvente noget feedback ?