Avatar billede billeschou Nybegynder
26. februar 2001 - 17:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Så har vi balladen igen

http://www.eksperten.dk/spm/52791
Avatar billede darkwizzard Nybegynder
26. februar 2001 - 17:59 #1
Jeg ville bare give ham 50 Xtra points da han hjalp mig meget med photoshop 6.0.. Jeg kan da godt skrive hvad han forklarede mig...!
Avatar billede darkwizzard Nybegynder
26. februar 2001 - 17:59 #2
BEMÆRK !!! Punkt 7 skal kun gøres første gang !!!

1. Start med at lave et nyt billede (File --> New). Du kan angive størrelsen
i flere enheder, men pixels er den mest brugte. I dette tilfælde skal du
bruge Width: 468 Height: 80.

2. Nu skal vi have lavet baggrunde sort. Ude i venstre side er der en menu.
Der er enten en malerspand, eller en kasse, der er hvid i den ene ende og
sort i den anden. Højreklik på knappen til den lille menukommer frem. Vælg
herefter malerspanden som du ser i menuen. I bunden af menuen er der 2
kasser med farver. Dobbeltklik på den øverste og vælg så en sort farve. Klik
nu på billedet og baggrunden bliver sort.

3. Nu trykker du så på T\'et i menuen. Herefter tegner du med den en boks der
fylder hele billedet. Når du slipper musen kommer der en makør frem. Gå nu
over i den øverste farveboks og find en lyseblå istedet for sort. Oppe
øverst er der en menu du kan trække ud og vælge skrifttype. Der er også en
menu for størrelse. Nu skriver du så bare din tekst.

4. Klik nu på den stiplede firkant i menuen.
Ude i højre side er der 4 bokse. I den nedersete er der et punkt hvor der
står Layers. Klik der. Bemærk at der et stykke under det er 2 bokse, hvor
der står \"Background\" i den ene og i den anden står den tekst du har skrevet
på billedet. Dobbelt klik på den hvor billedteksten står. Efter et øjeblik
kommer der en boks frem. Denne boks har en menu til venstre hvor du klikker
på \"Bevel and Emboss\". Klik nu på ok, og din tekst skulle nu have den
rigtige form istedet for at være flad.

5. For at give den en bedre effekt, skal du gå op i menuen Filter -->
Blur --> Blur.

6. Nu skal du gå op i menuen Layer --> Flatten Image.

7. Du laver nu et nyt billede uden at lukke det andet. Det skal være Width:
1 pixel Height: 2 pixels. I den samme boks skal du sætte prik i punktet
\"Transparent\"

Da dette billede er meget lille skal du nu zoome ind til 1600%. Dette gør du
ved at scrolle frem ad på scrollhjulet på din mus. Menuen til venstre er
delt op i 2 kolonner. I højre kolonne, vælger du knap4 fra oven.
Højreklikker og vælger blyanten (Pencil Tool).

Vælg nu en sort farve og, mal den øverste halvdel sort. Gå op i Edit -->
Define Pattern og skriv TV i name. Tryk OK. Luk billedet igen.

8. Nu skal du gå tilbage til det gamle billede. Edit --> Fill og i boksen
der kommer frem er der noget der hedder Costum Pattern. Klik på den lille
pil til højre for, og skriv så vælg så det billede du lige har lavet. (Det
med den ene halvdel sort) Klik OK.

Nu skulle billedet være færdigt.
Avatar billede darkwizzard Nybegynder
26. februar 2001 - 18:01 #3
Derfor VILLE jeg give ham 50points ekstra :-)
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. februar 2001 - 18:01 #4
ok