Avatar billede ra1101 Nybegynder
11. august 2004 - 08:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kontrol af billedfil

Hej alle i kloge hoveder

Jeg har en database der holder styr på hvilke billeder vi har af vores varer.

Én lille simpel tabel med 2 felter: Varenummer & Billefilnavn.

Den kører fint, så ingen problemer her.

Nu kommer spørgsmålet så:

Jeg vil gerne tjekke at jeg har alle de billeder liggende som der står i billeddatabasen.

F.eks en forespøgsel som på en eller anden måde kan kontrollere om filen faktisk eksisterer.

eksempel på data:

Vnr.    Billefilnavn
1234    1234.jpg
1235    1234.jpg
1567    1687.jpg

Nogen gode ideer???
Avatar billede ricky Nybegynder
11. august 2004 - 09:41 #1
If Len(Dir(sti til billedfil)) > 0 Then
      eksisterer
End If
Avatar billede hekla Nybegynder
11. august 2004 - 11:13 #2
ra1101, du skal lukke dine åbne spørgsmål. Så har du større chance for at få hjælp.
Avatar billede ra1101 Nybegynder
17. august 2004 - 07:28 #3
hekla > Ja, du har ret. Jeg undskylder at jeg ikke har fået lukket mine spørgsmål, når jeg nu har fået hjælp, skal man jo også huske at give point, sorry!!!
Avatar billede ra1101 Nybegynder
17. august 2004 - 07:31 #4
øøøøøøøøøøøøøøøhhhhhhhhhhhhhhhh, men hvor er nu knappen til at give point med. Den er forsvundet?????
Avatar billede ra1101 Nybegynder
17. august 2004 - 07:37 #5
Undskyld at jeg ikke rigtig er vågen, der var jo ingen svar!!!!!!!