Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
10. august 2004 - 22:25 Der er 13 kommentarer

Køler

Hejsa folkens...

Skal lige bruge lidt hjælp, jeg har bestilt en 3,2 Ghz Intel Prescott CPU, socket 775, 800 fsb osv.
Siden Prescott bliver så varme ville jeg høre om den køler der sidder på CPU'en er god nok eller om jeg skal skifte den og evt med hvilken, desuden har jeg købt 2 80mm Papst, 8412N/2GM blæsere. Er der nogen der har erfaring med Prescott, der eventuelt kan give nogle råd videre omkring køling. Vandkøling er ikke et alternativ da jeg allerede har købt de andre kølere :)

Håber der er nogle der kan hjælpe :) På forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. august 2004 - 22:40 #1
Den medfølgende fan er rigeligt, når man blot har sørget for at luftskiftet i kabinettet er tilstrækkeligt.

Jeg har selv 3 fans der blæser ind i kabinettet, og 2 der suger ud. Min temperatur på CPU er fra 45 grader til 60 grader, afhængigt af hvor meget den laver.
Avatar billede fly3r Nybegynder
11. august 2004 - 13:37 #2
den køler der følger med til din CPU når du køber BOX løsningen er god nok til at køle din CPU. det eneste der er at bebrejde den medfølgende køler er at de som regel larmer lidt mere.

ellers har jeg fundet nogle Thermaltake kølere der er anbefalede til netop din CPU.

1: ThermalTake Silent Tower http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320612
2: ThermalTake Tower 102 http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320695
3: ThermalTake Tower 112 http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320696

hvis du har brug for yderligere hjælp, eller spørgsmål, så fyrer du bare løs :-)
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
11. august 2004 - 17:02 #3
De kører jo socket 478 !!!
Avatar billede rasm Nybegynder
11. august 2004 - 17:06 #4
2 sek, jeg har set en vild en for lidt tid siden
Avatar billede rasm Nybegynder
11. august 2004 - 17:09 #5
man kunne skrue op og ned for styrken alt efter hvor meget den skulle køle og larme;)

jeg leder lige videre.
Avatar billede rasm Nybegynder
11. august 2004 - 17:21 #6
nå, jeg kan ikke finde den men det er en lydløs heli køler som man kan skrue op for så den ikke er lydløs:D
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. august 2004 - 23:42 #7
Avatar billede fly3r Nybegynder
12. august 2004 - 11:58 #8
hmm... det er de kølere shg.dk anbefaler....

prøv at kigge på den her så... den er ihvertfald til socket 775

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320684

sorry med de andre link, men troede SHG havde tænkt så langt som at anbefale de rigtige kølere.. håber den har kan bruges :-)
Avatar billede helpmepleaseimdumb Nybegynder
13. august 2004 - 00:26 #9
har kigget shg.dk igennem, de har ikke nogle vilde nogen :( Desuden larmer den der for meget :// Guess I have 2 wait till they make some better ones så :( Går nok :D Må klare mig med en lidt varm prescott så :P

200 point til dig fly3r
Avatar billede fly3r Nybegynder
16. august 2004 - 22:44 #10
jeg har ikke fået point... har du husket at markere, og derefter trykke accepter?
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. august 2004 - 13:02 #11
Fly3r, du kan godt lide at skrive det samme som mig, blot med et halvt døgns forsinkelse.
Avatar billede fly3r Nybegynder
19. august 2004 - 13:22 #12
det kan du da se jeg kan....
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2004 - 23:08 #13
Det er ikke pænt ! !