Avatar billede birddog Nybegynder
10. august 2004 - 14:42 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Print hjememfra, Fra en terminal server

vi har 2 serveren, en win2k3 exchange server, som også er domaine controller, og klare alle vores bruger. også en lidt ældre windows 2000 server, som så er terminal server.

Vi har fået lavet sådan så folk kan arbejde hjememfra, og alt det virker.
Problemmet er bare at folk ikke kan printe ud hjememfra.
firmaet har givet alle der skal arbejde hjemme en hp 1010,så det er ens, men ikke en af dem kan printe ud.
de har alle i deres klient program sagt at lokal printers skal med. Og jeg har installere driveren til hp's 1010 på serveren, både til win2k/winxp og win9x  Men printeren dukker simpelthen ikke op, når man sidder der hjemme og arbejdere.

under brugeren på serveren er der også sagt at den skal ta deres lokale printer med, så det er heller ikke det.

Er der nogen af jer kvikke hoveder der har en løsning på problememt.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. august 2004 - 14:50 #1
Hmmm...

Her er lidt trouble shooting, men det virker dog ikke lige som dit problem...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q302361
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. august 2004 - 14:52 #2
Her er en tilsyneladende ret fed tråd... Se specielt 3. indlæg.

http://x220.minasi.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10022
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. august 2004 - 15:00 #3
Sorry - det var 2. indlæg...

Ring evt. til AKT - de distribuerer Citrix, men ved naturligvis også en del om Terminal Server.

http://www.aks.co.dk/content/index.html
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. august 2004 - 15:15 #4
Et par ting. Under selve rdp protokollen på fanen Client Settings (under terminal services configuration) står der så at det er tilladt at bruge lokale printere.

Punkt 2 er spooler servicen kørende.

Punkt 3 er der ikke noget nyttigt info i event loggen? Den skriver altid en masse når den skal connecte printere for brugere.. ;o)

Punkt 4 print til lokal printer i w2000 terminal server KAN give problemer:
http://support.microsoft.com/?kbid=822834 (og det er træls - tro mig - har dog ikke direkte impact på dit problem)
Avatar billede winsys Nybegynder
10. august 2004 - 17:21 #5
Har du kontrolleret at der ikke er opsat en begrænsning i A/D: Administrative Templates -> Windows Components -> Terminal Services (findes som en del af System.adm templaten)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 17:46 #6
Hvilken klient kører de med. Såvidt jeg husker er understøttelsen for lokale printere bedre i "fjernskrivebord" i xp.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 17:48 #7
Avatar billede birddog Nybegynder
11. august 2004 - 10:15 #8
jeg bruger den nyeste klient til windows, og gør ikke nogen forskel, jeg kigger lige på det med spooler servicen.
Avatar billede birddog Nybegynder
13. august 2004 - 22:41 #9
indtil videre har jeg gjort alt dobbelt, altså på begge server, har i nogen ide om det skal være på den  ene eller anden server man sakl ændre alt det her?
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. august 2004 - 12:26 #10
Det er på den server, der afvikler klient applikationern (dvs. Terminal Serveren).
Avatar billede birddog Nybegynder
18. august 2004 - 12:56 #11
Ok, lidt mere info.
2 af vores ansatte som har nogen meget gamle printere, siger at den sagtens kan printe ud hjemmefra, det er nogen gamle printer som er til sluttet lpt1, så er det måske fordi de nye printere bruger USB, eller virker det for dem, fordi windows har de printer driver indbyggeT?

SOm skrevet Før, så HAR jeg installeret driverne til den hp 1010 jeg prøver at få til at virke.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. august 2004 - 13:32 #12
Du lyder som om du har installeret lpt driveren og ikke usb driveren? virker printeren lokalt på serveren?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 14:41 #13
Jeg er administrator på et par Citrix servere, og de gange hvor de IKKE mapper klientens printer er fordi de ikke kan finde en passende driver til printeren. Nogle gange skal der meget lidt til. Havde en hvor der lokalt var installeret en pcl 3e driver men serveren havde kun en pcl4 driver. Den kunne den ikke finde ud af at mappe selvom det faktisk var præcis den samme printer, der var blot installeret 2 forskellige versioner af drivere på hhv klient og server.

Så check printerdriveren en gang til.
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 10:05 #14
Hvad står der i Logfilen på terminalserveren - tør væde på det ikke er den printerdriver den vil bruge.  I såfald står der noget i stil med "printer could not be installed"
Hvad er det de printer fra? er det noget navision eller er det office?
Avatar billede birddog Nybegynder
24. august 2004 - 10:08 #15
det er office, skal nok lige kigge i event log'en og paste det her, men mener at det er noget ala det du skriver.
jeg har igår prøvet at installere det hp selv kalder USB driver til deres 1010 printere, men virker stadig ikke.

Det er office de bruger
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 10:13 #16
hvordan installere du den driver? hvilken menuer?
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2004 - 10:14 #17
du skal gå inde under "printere" først
- klik på "file" øverst oppe
- vælg serverproperties
- Vælg driver fanabladet
- tryk på Add for at tilføje nye
Avatar billede birddog Nybegynder
24. august 2004 - 11:29 #18
det er sådan jeg har installeret driverne.
Avatar billede birddog Nybegynder
23. februar 2006 - 22:10 #19
lukker og slukker
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2006 - 08:22 #20
I din remote connection vælger du - local devices - "connect automatically theese devices"= printers
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
06. maj 2006 - 21:54 #21
har du løst problemet og i givet fald hvordan? så slipper vi andre for at stille det samme spørgsmål en gang til.
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
06. juni 2006 - 09:30 #22
Så vidt jeg ved er det slet ikke muligt at printe lokalt via en Windows 2000 Terminal Session hvis man bruger USB.
Avatar billede birddog Nybegynder
07. juni 2006 - 16:44 #23
Jo, det var muligt.
Det kræver bare at printerne er bygget til terminal server.
Og det de pågældende printer ikke. Virker så snart vi skiftede dem ud med nogen som var lavet til terminal server.
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
26. november 2007 - 12:39 #24
mener faktisk du kan bruge et program der hedder .Thinprint