Avatar billede groundzero Nybegynder
09. august 2004 - 23:02 Der er 19 kommentarer

IEXPLORE.EXE - Application Error

Hver gang jeg lukker et Inter Explore vindue får jeg følgende meddelelse:

The in struction at "0x01dc339a" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read".

Click on OK to terminate the program

Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke lige hvordan det hele kører. Men jeg håber nogen kan hjælpe mig.

- GZ
Avatar billede nopsen Ekspert
09. august 2004 - 23:06 #1
kunne lyde som en ramfejl, prøv at teste dem med memtest.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. august 2004 - 23:08 #2
hvis du ikke ved hvordan, har schulze lavet en guide her:
http://www.serverguider.dk/artikler_96.html
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. august 2004 - 23:11 #3
Jamen så velkommen til eksperten.
Der har været flere spørgsmål, der meget ligner dit, på det seneste. Spørgsmålet kan vist ikke besvares PT. Den "røde tråd" i det, er at fejlene typisk kommer efter at man har været på Windowsupdate, så vis du kan bekræfte det, er vi da tættere på en løsning af gåden.
Avatar billede groundzero Nybegynder
09. august 2004 - 23:36 #4
Det er ikke for nylig jeg har været det. Var det efter sidste format c: men det er da over en uge siden. Og da det først er kommet her de sidste par dage, så...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. august 2004 - 23:45 #5
Det er altså en mystisk fejl den der. Jeg mistænker dog stadig de updates, men ellers kan jeg ikke komme det nærmere. Håber at gåden bliver løst snart. Btw, så er den også set andre steder på nettet, så du er ikke "alene".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 00:01 #6
Her er en fejl der ligner din ret godt, samt fixet for den:
http://weblogs.asp.net/jgalloway/archive/2004/07/08/177585.aspx
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 00:09 #7
tonnybrandt>> Hvis ud kigger dig rundt i denne kategori, kan du vist lægge nogle svar flere steder *S*. Men hvorfor laver Explorer pludselig disse underlige fejl. Ja jeg tror altså at det er de hotfix.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 00:12 #8
En der ligner her, bare i mail. Den bliver løst i SP2.. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;828133
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 00:19 #9
forevernewbie > Jeg har godt nok ikke lagt mærke til at hyppigheden af disse fejl skulle være steget. Jeg har godt set at der har været snakket om det her på eksperten, men har altså ikke selv bemærket det.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 00:27 #10
Jeg har nu heller ikke haft dem. Bruger nu heller ikke IE så meget. Så vidt jeg ved, er disse fejl først begyndt at komme fornylig, i større antal, men det kan da være at jeg bare ikke har lagt mærke til dem før.
Avatar billede groundzero Nybegynder
10. august 2004 - 09:08 #11
Hvordan laver jeg en sådan "reg file" som det fix tonnybrandts link taler om?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 09:45 #12
Du behøver ikke lave en regfil.

Du kan blot klikke start kør, skriv regedit og tryk enter.
Naviger til denne sti:
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CA8A9780-280D-11CF-A24D-444553540000}\InprocServer32]

Højreklik så på InprocServer32 og vælg eksporter. Gem filen under et eller andet navn.

Gå herefter over i højre side og højreklik "ThreadingModel" og vælg slet.

Genstart computeren og se om det hjalp på problemet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 09:49 #13
Hvis ikke, så dobbeltklik på den eksporterede regfil og sig ja til at flette, så du får fjernet den rettelse du lavede.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2004 - 10:08 #14
sorry for evt. spam.
har i de sidste 14 dage været ude for mange mærkelige ting, som er gået galt med WindowsXP/hardware o.s.v. Det meste er gået galt om dagen og intet lykkes m.h.t. rep. o.s.v. og når man så vender tilbage om natten for at udbedre skaden, går det hele som en leg.
Så jeg har varmen stærkt mistænkt for at være medvirkende (for ikke at sige udløsende) årsag.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 10:57 #15
catbody>> Det er da ikke spam, men et helt relevant indlæg. Jeg tror da også at varmen "driller" mange computere i øjeblikket.
Avatar billede groundzero Nybegynder
10. august 2004 - 17:11 #16
jeg gjorde som du sagde, tonnybrandt, men lige meget hjalp det. Nogen andre ideer?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 17:27 #17
Dette er desværre ikke et forslag til løsning af problemet, men blot nogle tanker.

Explorer er efterhånden en ældre konstruktion, der dengang den blev lavet, ikke havde behov for at være så god, rent sikkerhedsmæssigt, som der er behov for idag. Derfor er der for lagt hotfix på hotfix, og andre rettelser ind i den. Det mener jeg ikke kan blive ved med at gå godt, fejlene må komme. Men det er så bare nogle tanker.

Desværre har jeg ikke flere forslag, men jeg håber da at der kommer noget der kan hjælpe dig, ellers tror jeg at du må vente på SP2, og se om det ikke løser sig der.
Avatar billede groundzero Nybegynder
10. august 2004 - 21:14 #18
Så tror man, at windows efter formatering, selv henter alle updates ned. Men det finder man så ud af, at det gør den ikke. Det skal den have at vide med windows update. Lad os se om det hjælper på det hele... Jeg prøver i hvert fald nu.
Avatar billede hcma Novice
10. august 2004 - 22:52 #19
groundzero >>  tin en anden gang ligger der her en komplet vejledning i Install/Repair:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair