Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
09. august 2004 - 20:28 Der er 9 kommentarer

XP Service Pack 1 - fejl

Hej allesammen,

Jeg sidder i den triste situation at min computer irriterer. Jeg har lige installeret WinXP Service Pack, men nu gidder den ikke gå ind i Windows. Den stopper lige efter den er færdig med bootscreen (XP Logo og den der bar nede i bunden), og så rebooter den bare.

Jeg HAR prøvet at køre med Safe Mode og Last Known Good Configuration, men intet virker. Jeg ville gerne høre om man kunne evt. slette SP1 uden at komme ind i WinXP, eller om man kunne gøre andet lignende? Jeg vil helst ikke miste mine programmer samt min data på C:, hvor jeg lige pt. opbevarer dem midlertidigt.

Hvis det er til nogen nytte så har jeg mulighed for at lægge HD'en over i en anden XP-maskine.

På forhånd tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 20:34 #1
Kan du komme i fejlsikret tilstand ?
Tryk F8 under opstarten.
Derinde kan du systemgendanne den til en tidligere dato.
Klik start | prgrammer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse og følg guiden.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
09. august 2004 - 20:36 #2
tonnybrandt: "Jeg HAR prøvet at køre med Safe Mode og Last Known Good Configuration"
Safe Mode = fejlsikret, og det virker nada :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 20:58 #3
Sorry, den var smuttet :(

Tjaa.. det allersikreste er jo lige at sætte harddisken over i en anden maskine og få dine data kopieret ud fra den, så de ikke går tabt hvis det nu går helt galt.

Derefter kan jeg kun få øje på en repair, som kan løse problemet. Boot på din XP cdrom og spring over det første tilbud om repair. Når den spørger hvor den skal installere, vælger du det samme drev som før og windows vil nu tilbyde at reparere. Det skal du vælge og den vil nu lave en nyinstallation, men beholde alle dine programmer og dokumenter. Jeg har prøvet det en del gange og har kun en enkelt gang ikke kunnet gennemføre en sådan repair, og det var et specielt tilfælde.
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 21:40 #4
man skal bare huske at efter en repair skal man lægge alle updates i igen, så det vil være en god ide at have så mange som muligt liggende, inden man starter.
Ligger lige en vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede nva Praktikant
10. august 2004 - 08:53 #5
'Last Known Good Configuration' er vel ikke det samme som at gå tilbage til et tidligere systemgendannelsespunkt som tonnybrandt foreslår ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 09:56 #6
nva > Nej, det er den sidste gang, hvor computeren startede normalt og har ikke noget med systemgendannelse at gøre. 'Last Known Good Configuration' har været med siden NT og er i NT, 2000 og XP, mens systemgendannelse kun er i Millenium og XP.
Avatar billede nva Praktikant
10. august 2004 - 10:03 #7
:-) Jeg skriver jo også 'er vel IKKE det samme... Jeg fik indtryk af at linuxklovnen troede at de 2 ting var det samme. Se  09/08-2004 20:36:38 og at du tilsyneladende giver ham ret i din efterfølgende kommentar. Nå, jeg skal nok lade være med at blande mig, når jeg tilsyneladende læser ting jeg alligevel ikke forstår :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 10:17 #8
nva >> Nåå, nu forstår jeg. Nej, det han skriver er at han ikke kan komme i Safe mode, og når han ikke kan det, så kan han ikke systemgendanne. Så min allerførste kommentar var "sjusk". Systemgendannelse som jeg foreslog, kan slet ikke lade sig gøre. Men jeg kan godt se at den kan misforstås :)
Avatar billede nva Praktikant
10. august 2004 - 10:21 #9
Og jeg skal lære at læse det hele inden jeg blander mig :-)