Avatar billede toranaga Nybegynder
09. august 2004 - 15:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Corel Draw 8 - billede dårlig kvalitet ved print

Jeg har et projekt i Corel Draw 8 hvor jeg importerer en billede i høj opløsning. Billedet bliver så skaleret ned i størrelse og har altså så en meget høj DPI opløsning. Men når jeg udskriver så bliver kvaliteten af billedet meget dårlig. Hvis jeg zoomer helt ind på billedet, så er det stadig knivskarpt og har stadig den høje opløsning. Nogen forslag?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. august 2004 - 15:50 #1
...måske lidt dumt ....men står din printers opløsning rigtigt?
Avatar billede sh-dk Nybegynder
09. august 2004 - 15:54 #2
Lav dit billede om i Corel Photoprint så det passer i størrelse til dit dokument.
300 dpi eller 150 dpi skulle være nok.
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2004 - 20:15 #3
ja det lyder som et "printer settings" issue og ikke Corel.
som >fotograf< er inde på :)
Avatar billede toranaga Nybegynder
10. august 2004 - 13:03 #4
Hvis man printer billederne i stor størrelse ser det fin nok ud.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
10. august 2004 - 15:05 #5
Det er derfor at du lige skal lave dem om til den rigtige størrelse cm x cm i det halve af din printers opløsning.
Så printer dine billeder pænt, og din fil bliver meget mindre.