Avatar billede monic Nybegynder
09. august 2004 - 13:28 Der er 1 kommentar

Oprettelse af mailgruppe

Jeg vil gerne oprette en gruppe bestående af forskellige mailadresser, så jeg kun skal skrive denne ene gruppe i stedet for alle mailadresserne hver gang jeg vil maile til alle medlemmerne i denne gruppe. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede holmus Nybegynder
09. august 2004 - 13:40 #1
Du kan gøre det flere forskellige steder:

1. Du kan gøre det på din egen klient - der opretter du blot en distributions liste!
2. Går ud fra at du benytter Exchange 2k, eller 2k3 - så er det også relativt simpelt. Du opretter en gruppe i dit AD, som du giver et navn, og vælger at det skal være en distributions liste. Så tilføjer du ganske simpelt dine medlemmer i din gruppe. Gruppen får en mail adr. som du så kan sende til. Er er klienter udefra, din egen organisation - kan disse også sende til mail adressen, om du selv giver tilladelse til dette, samt at de er medlemmer i den gruppe!
3. Igen under forudsætning af at det er Exchange 2k, eller 2k3 - så kan du også lave en mere dynamisk gruppe - således kan du lave Query based grupper - hvor du laver en gruppe basseret på en OU i dit AD - smider du så en ny bruger ind i din OU, vil denne automatisk ryge ind i maillisten - dermed også sagt at løsning 1 & 2 vedligeholder du selv dine kontakter.

Løsning 2 & 3 forudsætter at dine mail medlemmer er oprettet i dit AD, enten som contacts eller som users! :-)

god fornøjelse

/holmus