Avatar billede labanos Nybegynder
09. august 2004 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blokere mail til slettet bruger i Exchange2000

Hvordan blokere man nemmest mail til en slettet bruger på en Exchange2000? Problemet er at al mail med "ugyldig" addresse men korrekt domaæne bliver opsamlet et centralt sted. Det betyder at al spam mail til slettede brugere ender her.

Det jeg gerne ville var at lave et filter på "modtager" men det synes umiddelbart ikke muligt i Exchange2000. Ligeledes kan jeg heller ikke lave et filter på modtager i Symantec's Exchange løsning.
Avatar billede labanos Nybegynder
13. august 2004 - 14:26 #1
kom nu... 200 point!
Avatar billede winsys Nybegynder
17. august 2004 - 19:15 #2
Jeg går ud fra at du sletter brugeren helt og aldeles fra systemet? I så fald kunne det være en idé at oprette en 'skraldespands' bruger der får tildelt den slettede brugers e-mail adresse som alias (A/D -> User -> Properties -> E-mail addresses). Alle e-mails ender så op hos denne bruger. Du kan så enten logge på som denne bruger mhp. at slette mails eller tildele dig selv rettigheder til at se brugerens indbakke fra din egen Outlook (A/D -> User -> Properties -> Exchange Advanced -> Mailbox rights ... Tilføj bruger og allow alt undtagen 'Associate External Account')
Avatar billede labanos Nybegynder
18. august 2004 - 08:12 #3
Det er den løsning jeg allerede anvender og den løser da også delvist problemet. Der er bare en detalje, hvilket er at man skal tømme den pågældende mailbox. Den løsning jeg er ude efter er en automatiseret løsning på serverside mere end en clientside løsning..
Avatar billede winsys Nybegynder
18. august 2004 - 22:40 #4
Avatar billede labanos Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:49 #5
lukker, siden der åbenbart ikke findes en "pæn" brugbar løsning... uden eksterne produkter