Avatar billede magnuskoch Nybegynder
09. august 2004 - 09:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Godt midi lydkort.

Nogen der ved i hvilket prisleje nogenlunde gode lydkort til midi afspilning befinder sig...?
Jeg vil gerne sætte sådan et lille keyboard til og spille gennem lydkortet, der altså skal have gode lyde, men samtidig har jeg også hørt at, der skal være "low latency IO"...?!?!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 09:31 #1
sb live er ganske hærdeligt, kender flere musikere der bruger det med cubase og sibelius. klart du kan få bedre kort, men sb live er ikke dårligt. 200kr. i dba.dk
det er vigtigt at få installeret en ordentlig lydbank, fx den 8 MB bank der følger med sb live
hvis vi pludselig snakker flere tusinde, så køb et rigtigt midimodul.
min søster brugte et roland midimodul til 10000 men endte med at bruge et sb live til 200 fra dba fordi det var nemmere. og hjemme i hendes studie var det helt ok til nodeskrivning og småoptagelser. midimodul er til koncertbrug.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 09:35 #2
og ellers smid en masse penge efter et SB audigy med frontpanel til PC, det kan man også.
men helt professionelle midilydkort finder du nok ik på edbpriser. der skal du ind i en musikforretning.
Avatar billede jenst Nybegynder
09. august 2004 - 12:16 #3
Ja, et sb live kan da sagtens spille midi. Det kan et indbygget lydkort også eller yamaha's softsynth. Det er jo sådan set også fint nok, hvis man bare vil lege lidt, eller lige skal lære det først. Men den rigtigt fede lydoplevelse får man først fra man forbinder f.eks. et roland soundcanvas med PC'en. Roland laver vist også lydkort, men jeg er ikke sikker.
Ellers prøv at se på www.aage.dk, det er ret dyrt men lyden er også derefter.
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
12. maj 2005 - 01:47 #4
lægger i svar, så deler i bare...
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2005 - 09:37 #5
vi har selv et sb audigy kort som også kan spille midi men lyden er altså ikke så god som på et roland sc7 sound modul der er himmel forskel ,jeg har selv dette modul som har en del år på bagen og det lyder kanon
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. maj 2005 - 16:58 #6
svar herfra
der er klart forskel på lyden i et lydkort og et midimodul, men også på prisen jo :-)
har ikke høre noget bedre end SB live hvis det skal være et internt kort
Avatar billede fcaspersen Nybegynder
09. juni 2010 - 14:37 #7
Bruger med stor fornøjelse Prodipe Virtual Expander, som er et usb-lydkort med 0 forsinkelse. 495,- kr. fra www.indigo2.dk.
http://indigo2.dk/prodipe_ve/index.htm

Det virker bare!