Avatar billede vikingjan Nybegynder
08. august 2004 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med LPT1 port

Jeg har en gammel IBM aptiva og nyligt fået en nyere COMPAQ som hjemmearbejdsplads. Jeg købte en switchbox for kun at have en skærm,mus og tastatur. Men efter jeg satte switchboksen til er der ballade med min LPT1-port min skanner og printer står og blinker som om der ikke er kontakt. Når jeg tester fra Aptivaen, siger den at porten er OK. SWitchboksen burde ikke have nogen betydning, men jeg spørger alligevel om der en nogen der har en god ide.

Vikingjan
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2004 - 22:23 #1
Du har sat en cpu-switch på men har slet ikke rørt lpt-porten ?
Altså ingen deling af scanner eller printer ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. august 2004 - 22:36 #2
Det lyder spøjst - nej, din skærm-mus-keyboard switch skal absolut ikke have noget at gøre med din scaner/printer.

Med mindre switchboksen er elektronisk, og du har en eller anden "hotkey" til skift af computer, og samme hotkey aktiverer noget på scanneren. Der er jo installeret overvågningssoftware til printer/scanneren, og switchboksen står så aktivt og lytter på keyboardet.

Det er meget teoretisk - jeg har aldrig hørt om noget sådanne (og jeg kører selv på sådan en switch med en scanner).

Jeg ville forsøge at reinstallere printer/scanner. Husk at HP som oftest har et "oprydnings-utility" man bør køre efter afinstallationen, da visse registrerings-keys ikke slettes af den normale oprydnings kørsel.
Avatar billede vikingjan Nybegynder
09. august 2004 - 08:41 #3
Der er en "hotkey" til skift af computer, så det vil jeg straks undersøge.
Tak for det hurtige svar.
Avatar billede vikingjan Nybegynder
10. august 2004 - 14:07 #4
Jeg har nu prøvet at checke scanneren om der var nogle hotkeys, uden held, jeg har pillet scanneren fra og kørt direkte til printer, med samme resultat, der er heller ingen hotkeymuligheder til printeren. Printeren står og blinker uanset om jeg trykker på tænd/sluk knappen eller ej.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 14:14 #5
Prøv lige at tage strømstikket ud af printeren, vent et minuts tid og sæt det så i igen. Gør det nogen forskel ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. august 2004 - 21:25 #6
...og hvad hvis du helt tager kablerne fra print/scanneren - blinker den så stadig? - for så har det næppe noget med computeren at gøre, men er en fejl ved din maskine.