Avatar billede rasm8s Nybegynder
08. august 2004 - 21:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Router Unex BR400 går ned

Hej jeg har en router Unex Br400 og den går hele tiden ned. det vil sige den lukker for internet adgangen så man bliver hele tiden logget af nettet.

Håber der er nogen der kan hjælpe på problemet eller fortælle hvorfor den opføre sig som den gør.

på forhånd tak
Rasmus
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. august 2004 - 21:53 #1
Det kan være forskellige ting.

Har du nogle logs der kan fortælle dig lidt om hvad der sker. Det kunne f.eks. være et syn-flod angreb du er udsat for.

Har du prøvet at opgradere din firmware.

Det kan være hukommelsesfejl i routeren. Prøv at undersøge om du kan skifte/forøge rammængden
Avatar billede rasm8s Nybegynder
08. august 2004 - 22:01 #2
jeg har næsten lige opgraderet firmware men det hjalp ikke.

Syn-flod angreb????

Hvordan kan jeg skifte rammængde?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. august 2004 - 22:12 #3
Syn-flod angreb er et dos angreb, der sætter routere og servere i knæ ved at skyde syn pakker mod dem meget hurtigt efter hinanden. Med en adsl forbindelse og et par linux maskiner eller 3 kan du faktisk lægge de fleste ned hvis du vil. det er tvivlsomt om det er det der sker med dig, men det bør udelukkes som minimum

Hvordan du skifter ram eller sætter mere i afhænger helt af din router. Det bør være beskrevet i din dokumentation