Avatar billede Peter Praktikant
08. august 2004 - 19:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opgradere fra Navigator til Navision C5 Light

Hej
Jeg har en maskine der kører med en gammel version af Navigator, muligtvis 3.53. Der er jeg efterhånden løbet ind i nogle begrænsninger såsom overførsel til webbank, kan ikke køre under win XP, kan ikke sende faktura som email og det er besværligt at opdatere samme regnskab på forskellige versioner.
Derfor kigger jeg nu noget på Navision C5 Light som jeg har set til ca. 2500kr. Men jeg vil gerne høre om der er problemer med at lave en backup i Navigator og føre denne over i Navision?
Vil der derudover være nogle problemer i at få Navision op at køre med det gamle regnskab, i det hele taget, kan man godt selv klare opsætningen eller er man tvunget til at bruge en konsulent?

Ps. Det hedder vel ikke længere Navision C5 Light, men jeg skriver det alligevel da det er under det navn jeg har set det.
Avatar billede ortoft Nybegynder
09. august 2004 - 17:51 #1
Du har ret programmet hedder faktisk ikke længere Navision C5 Light, da Microsoft Business Solutions har købet Navision. Produktet hedder derfor nu MBS C5 - men er det samme produkt. Det er p.t. udgivet i version 3.0, hvor version 4.0 ultimo 2004 / primo 2005.

Det vil nok være vanskelig for dig at få konverteret fra Navigator til MBS C5 uden brug af en konsulent. Jeg ved, at flere konsulenthuse har udarbejdet deciderede værktøjer, der netop kan konvertere fra Navigator til MBS C5. Prøv fx hos www.conceptdata.dk eller www.bdo.dk/c5. De vil fx kunne hjælpe dig...
Avatar billede mariaf Juniormester
10. august 2004 - 23:48 #2
Eller den nemme løsning: Køb en konsulent en-to timer til opsætning og indlæs primotalene fra din Navigator. Bør nok gøres i forbindelse med en månedsafslutning eller endnu bedre, en årsafslutning.
Avatar billede Peter Praktikant
12. september 2004 - 16:53 #3
Spørgsmålet er lukket, det er endnu ikke bestemt hvad der skal ske, om vi fortsætter med navigator eller går over til navision.