Avatar billede donkz Nybegynder
08. august 2004 - 18:26 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Varetæg fængslet

Heysa, har nogen små spg mål

Kan man godt komme til at snakke med en som sidder varetæg fængslet

Hvor lang tid kan man sidde varetæg fængslet
Avatar billede krydset Nybegynder
08. august 2004 - 18:34 #1
Man sidder som regelt varetægts fængslet fordi politiet er ved at efterforske sagen man er mistænkt for. Ja du kan godt komme til at snakke med/besøge en MEN det er for det MESTE hvor der sidder en betjent ved siden af og overhøre samtalen. Men i visse tilfælde må den fængslede ikke få besøg.
Avatar billede donkz Nybegynder
08. august 2004 - 18:37 #2
Hvis nu at det er for indbrud
Avatar billede donkz Nybegynder
08. august 2004 - 18:39 #3
Men vil det sige at de kan holde en varetæg fængslet i 3 år hvis dte skulel være
Avatar billede peet-49 Novice
08. august 2004 - 19:25 #4
Meer græsen for varetægt er 6 måneder.
Avatar billede peet-49 Novice
08. august 2004 - 19:26 #5
Det mangler nogle nner
Meer=mener
græsen= grænsen
Avatar billede krogsager Nybegynder
08. august 2004 - 20:19 #6
-du kan læse alt om det her:

http://www.domstol.dk/page261.aspx#s3261
Avatar billede donkz Nybegynder
08. august 2004 - 20:35 #7
OK tak sætter lige nogen flere point på og er der så¨en her inde som kan forklar mig hvordan jeg finder ud af hvad arast han sidder i og hvornår han skal for en ret og hvor og hva tid
Avatar billede krydset Nybegynder
08. august 2004 - 20:50 #8
Det ka du ikke det er fortrolige oplysninger
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. august 2004 - 20:51 #9
donkz - den letteste måde vil være at kontakte jeres lokale politistation, fortælle dem om sagen og oplyse hans navn, evt CPR nummer.

Men hvis ikke kender personen er det ikke sikkert du kan få lov til at besøge ham.
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. august 2004 - 23:25 #10
enhver varetægts fængsling skal godkendes af en dommer der kikker på sagen og bedømmer at der er behov for det. ret usandsynligt hvis det er indbrud sagen drejer sig om, men det kan da ske.
Normalt er grunden til varetægst fængsling at den anholdte skønnes at være til fare for andre (fx ved at ville true/tæve vidner), eller vil kunne forventes at ødelægge bevismateriale.
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. august 2004 - 06:49 #11
jakoba - inburd kan jo være mange ting, som regel kommer du i varetægt efter et væbnet røveri, og det kan vel også betegnes som indbrud.
Avatar billede donkz Nybegynder
01. september 2004 - 16:15 #12
Mange tak ligger i lige nogen svar så i kan få point
Avatar billede krydset Nybegynder
01. september 2004 - 16:25 #13
Svar !!:-P
Avatar billede krydset Nybegynder
01. september 2004 - 16:25 #14
svar igen
Avatar billede krogsager Nybegynder
02. september 2004 - 16:05 #15
OK
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. september 2004 - 16:07 #16
ska ik ha point :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. september 2004 - 17:10 #17
nej tak