Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
08. august 2004 - 08:43 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

en SMS Hjemmeside

Hej

Jeg har en SMS hjemmeside.
Jeg vil gerne ændre min hjemmesides forbindels.
Jeg har brug for en der kennder godt (Php & MySQL)
og hvordan man forbinder en hjemmeside med en Mobil selskab gateway.

Tak
Avatar billede boris Mester
08. august 2004 - 09:41 #1
Jeg har selv forsøgt sidste år, men opgav da det var for dyrt.
Du kan enten søge efter udbydere, som tilbyder sms gateway, og så må du indrette din hjemmeside til deres krav.
Eller du køber et gsm-modem, som du sætter et sim-kort i og brugertil det. Det koster nogle penge, og derskal nok også programmeres en del, men så kan du komme helt ned mod 10 øre per sms.
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
08. august 2004 - 10:37 #2
tak for information...
Jeg har et firma der har et godt tilbud til min hjemmeside
de har sendt manualen til mig
så skal vi indtaste de nye parametre i min php fil(er)
Avatar billede whyme Nybegynder
08. august 2004 - 12:26 #3
Hvor mange firmaer tilbyder egentligt sms gateways? er det egenlitgt muligt at få dem billigere i eks. udlandet til rigtigt billig pris? er bare nysgerrig :)
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
08. august 2004 - 16:49 #4
Arbejder du i et mobile selskabe her i DK ? er bare nysgerrig :)

Jeg fik 10.000 SMS
til 340 Euro. Har du bedre tilbud ?
Avatar billede boris Mester
08. august 2004 - 17:00 #5
Det er næsten lige så billigt per sms som hvis du havde din egen gateway, men så skulle du have dit eget GSM-modem.
Er du så sikker på, at det er en pålidelig udbyder og alt kommer frem? Og kan du se kvittering på afleverede sms?
Jeg prøvede med en udbyder som havde et rigtigt godt system, men så var det også en krone per gang - sidste år.
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
08. august 2004 - 17:25 #6
OK

Har du ide om den bedste modem jeg skla købe, og hvor meget?
Jeg synes ogsa at jeg skal købe et program til ca. 17.000 Kr
og den kan ikke sende en Unicode SMSer !!!
Avatar billede boris Mester
08. august 2004 - 17:44 #7
Avatar billede boris Mester
08. august 2004 - 17:47 #8
Avatar billede acomma Nybegynder
09. august 2004 - 10:42 #9
Vi kan godt være behjælpelige med det du spørger om, kig forbi:
http://www.acomma.com/dcmpage/dk/produkter/sms_tjenester/
Avatar billede boris Mester
09. august 2004 - 10:56 #10
Det er da dobbelt så dyrt som ovenstående tilbud i Euro? Så er det spørgsmålet om det er bedre?
Avatar billede whyme Nybegynder
09. august 2004 - 12:59 #11
Det tilbud shoofixmafi fik koster sms vel en ca. 26 øre i danske pr. sms, ik?
det er 3 gange dyrere hos http://www.acomma.com/dcmpage/dk/produkter/sms_tjenester/ med mindre jeg har regnet forkert..
Avatar billede boris Mester
09. august 2004 - 13:03 #12
Du har ikke regnet forkert, men der kan slevfølgelig være kvalitetsforskelle. Men alt andet lige behøver den billigste ikke nødvendigvis være ringest.
Det lyder som en rigtigt god forretning at lave en sms-gateway. Måske sku vi prøve?
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
09. august 2004 - 15:23 #13
Hvordan kan det være 0.60 Kr. (ACOMMA tilbud) billiger end 0.252 Kr. (for den tilbud jeg har ovenstående den 08/08-2004 16:49:01)
Avatar billede boris Mester
09. august 2004 - 15:53 #14
Det er der ingen der har sagt. Jeg mener, at du skal selvfølgelig også se på funktionalitet og pålidelighed, men at den billigste til 25 Øre ikke behøver at være ringere end den dyre løsning.
Avatar billede whyme Nybegynder
09. august 2004 - 20:26 #15
hvad kræver det egentligt for at lave en sms gateway? hvilket hardware? hvilken forbindelse? hvilken software? og skal man betale licens/afgift nogle steder?
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 01:43 #16
I den simpleste form kan du købe et GPRS-modem og et SIM-kort fra f.eks. Telmore til max 20 Øre per SMS incl moms. Begrænsningen ligger så i at du kun kan afsende nogle få beskeder per minut, så du kommer til at programmere en kø for beskederne og en masse fejlhåndtering.
Ellers står der en del om det ovenfor i linket klokken 17:47.
Avatar billede whyme Nybegynder
10. august 2004 - 11:40 #17
Vil det så sige at hvis jeg havde et send uendelige SMS'er, bare betalt 120 kr/mdr. abonnement, så vil SMS'er faktisk være gratis at sende? (tror godt man kan lave med kun et par SMS'er pr. minut.... det er kun hvis man er virkelig stor at det vil være noget lort)
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 11:56 #18
Formentlig.
Men tjek lige teleselskabets betingelser for at være sikker på at det ikke står med småt at man ikke må masseafsende sms eller bruge det erhvervsmæssigt.
Men situationen er også, at hvis mange sender på bestemte tidspunkter af dagen,må det hele gå i kø.
Avatar billede acomma Nybegynder
10. august 2004 - 13:25 #19
Nogen undrer sig over vores priser, men et eller andet sted er der tale om et login hvor man kan styre det hele, og det skal nødvendigvis programmeres fra bunden hvis man ønsker at køre tidsstyrede konkurrencer, aktivere keywords, angive en anden gateway i tilfælde af leverandørskifte, og ja kan da oplyse det ikke er noget problem at sælge til de priser men målgruppen er også erhverv. Og det er en god ting at læse med små bogstaver hvad teleselskaberne skriver med småt, da man virkelig kan få en klækkelig regning på sigt.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. august 2004 - 13:45 #20
det vil sige at man kan gøre forretning udaf at købe et gsm modem, men det kan da lade sig gøre at sende mere en et par stykker pr sekund så jeg da på http://www.ihub.com/Pricing.htm eller har jeg læst forkert
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. august 2004 - 14:15 #21
kan man ikke hvis man har et datakabel til sin mobil telefon bruge den, for den kan da sende mange sms'er pr sec.
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 14:18 #22
Hvis du har datakabel til mobbien, svarer det vel nærmest til at have et GSM-modem,afhængig af hvordan telefonen fungerer.
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 14:19 #23
Har du prøvet at sende mange sms per sekund via mobbi?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. august 2004 - 14:31 #24
Nej det har jeg godt nok ikke, men har aldrig hørt om den skulle have en begrænsning, men der er jo nok heller ikke nogle der sender mange sms'er fra deres telefon på en gang
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 15:39 #25
Jeg ved det ikke. Det handler vel om at programmere sit modem til at sende en ny SMS omgående når den foregående er modtaget.
Registrere transmissionsfejl og sende igen; men uden at risikere at sende to gange, hvis det er falsk alarm.
Og om muligt sende flertrådet, altså sende flere beskeder samtigig
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. august 2004 - 16:04 #26
har en ven der har en gammel lorte Nokia 8310, han kan skrive en besked og sende den, lige det den skærm med sender kommer frem trykker han rød telefon, men den sender stadig, så kan han skrive en besked mere og sende den, og trykke rød telefon, først nu kommer den og siger at den første er sendt, og lidt efter den sidste.

Skal lige siges at det er beskeder med 2 tegn i, men det kan lade sig gøre, det er så bare spørgsmålen om den prøver at sende dem samtidig eller om den sætter dem i kø, men det kan vel også være lige meget for så vil den bare sende dem så hurtigt som muligt,
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 16:32 #27
Somdet fremgår af ovenstående link kan man sende 5 - 10 sms'er via gsm-modem, men op til 30 per sekund via GPRS. Så begynder det at ligne noget. Det dyreste er så at købe software til at styre det hele med, med mindre du laver det selv.
Det kan altså nemt blive en startinvestering på 8.000 Kroner, og så kommer udgiften til hver enkelt sms på de ca. 20 Øre. Men kan man så bare sælge dem for 50 Øre per stk, så er det bare et spm om at sælge mange nok.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. august 2004 - 16:38 #28
ja men er det ikke telia der har et abodoment hvor man får dem til 1øre, for så går det stærkt med at tjæne pengene ind igen, hvis man bare sælger dem til 20øre, så er det 2000% fortjæneste.
Avatar billede boris Mester
10. august 2004 - 16:44 #29
Tjek lige deres abonnementsbetingelser, jeg kender dem ikke
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:21 #30
...
Avatar billede vbcoder Nybegynder
12. januar 2005 - 20:25 #31