Avatar billede helten_20 Nybegynder
07. august 2004 - 19:09 Der er 4 kommentarer

Underlig farve/flimre på skærmen

Hej.
Jeg tror jeg har et problem med min skærm.
Det er som om der er et lilla skær/matte farver, til tider flimre skærme kort, dette sker også når jeg tænder for pc’erne.
Jeg har haft en anden skærm sluttet til computeren i kort tid, hvor det for mig ser ud som om farverne igen er ordentlige.
Jeg har afmagnetiseret skærm.

Er der nogen der har nogen bud på hvad der kan være galt.?
Kan jeg være rimelig sikker på at det er skærmen det er galt med?
Kan jeg være sikker på det ikke har noget med magnetisme og gøre, når jeg har afmagnetiseret den?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2004 - 19:46 #1
prøv skærmen på en computer der er i orden.
Du kan også prøve at ændre på opløsningen, måske står den for højt.

Det er ikke afmagnetiseringen den er gal med, den skal blot "rense" skærmen så der ikke opstår misfarvede steder på skærmen, ellers skulle det være fordi Degauss kredsløbet ikke virke for så breder misfarvningen sig til hele billedet.
Avatar billede helten_20 Nybegynder
07. august 2004 - 20:40 #2
Lidt mere info.
Når jeg højre klikker og vælger egenskaber – indstillinger
Er der lige under Farvekvalitet en farve linje. Den visser orange en lille sort streg, så blå, og så lidt hvid, det gentager sig ca. 3 gang. Jeg får de samme farver hvis jeg tilslutter computeren til en anden pc. ( Nej jeg er ikke farveblind :-) ) Er disse farver normale, og kan jeg bruge disse oplysninger til noget.?
Når jeg vil lukke Windows ned har standby og luk knappen næsten den samme farve, i mens genstart knappen har en grålig/sortlig farve.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2004 - 21:00 #3
for mig lyder det som om monitoren har svært ved at gengive de korrekte farver, fejlen kan enten ligge i monitoren eller grafikkortet, prøv disse 2 enheder på en anden maskine.
Jeg ville gerne anbefale dig et testbillede, desværre har Nokia fjernet linken, så det eneste jeg har er den der ligger på min harddisk.
Jeg skal gerne sende den til dig, men det kræver at du giver mig din emaladresse, så jeg kan vedhæfte den på returen.

Med Nokia testbillede kan du kontrollere hele din monitor.
Avatar billede helten_20 Nybegynder
08. august 2004 - 10:31 #4
Det må du meget gerne sende til mig.
Min maile er Kasper_m_1982@yahoo.dk