Avatar billede reino Nybegynder
07. august 2004 - 09:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Farvelægning af billede

Hej,

Har et spørgsmål, har et sorthvidt billede som jeg ønsker at få lavet blåligt, men det er kun de sortgråfarver jeg ønsker at lave blåligt, ikke dette hvide. Nogen der har en ide til hvordan dette gøres ?

MVH
Reino
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2004 - 10:57 #1
hvilket photoshop sidder du med?
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2004 - 10:59 #2
i CS har du en funktion der hedder replace color, den finder du under image-> adjustments->replace color
Avatar billede reino Nybegynder
07. august 2004 - 11:00 #3
jeg sidder med 7.0, har lige prøvet at se om man kan gøre det med layers, men kan ikke få det til at spille.
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2004 - 11:02 #4
reino, har du den sorte farve i sit eget lag, for så kan du bruge hue/saturation, den findes samme sted som replace color
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2004 - 11:51 #5
har du evt. mulighed for at uploade billedet så vi kan se hva vi har med at gøre?
Avatar billede amokart Nybegynder
07. august 2004 - 13:56 #6
Hvis dit billede er grayscale, kan du vælge:
Image > Mode > duotone og
vælge duotone i selection-window
- Klik på de to farver og vælg to blå-toner.
allan
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
18. august 2004 - 16:38 #7
Du kan også trykke CTRL + U. Så kommer du til "Hue/Saturation".
Her markerer du "Color". Skru på den øverste bjælke og find en blå farve! ;)
Avatar billede reino Nybegynder
14. november 2004 - 07:32 #8
tak for svar begge, beklager sen tilbagemelding :). triple-x, sender du lige et svar, dit forslag var lige i øjet :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. november 2004 - 15:30 #9
et svar :o)
Avatar billede reino Nybegynder
14. november 2004 - 16:04 #10
Og nogle points :)