Avatar billede lsim Nybegynder
08. oktober 1999 - 11:13 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

Langsom netværksforbindelse

Jeg har en bærbar NT-arbejdsstation tilsluttet til vores netværk via en dockingstation.

Når jeg åbner "My computer" første gang efter jeg er logget ind og hver gang jeg vil åbne mapper på netværket fra f.eks. MS Word, går der MEGET lang tid inden jeg kan se netværket.

Jeg kører et login-script som skulle oprette de nødvendige netværksforbindelser.

Problemet er uafhængigt af om jeg har haft den bærbare ude af dockingstationene eller ej.
Avatar billede hojben Novice
08. oktober 1999 - 11:30 #1
Hvilken hastighed kører dit netkort med og hvilken hastighed kører "netværket" med???? Hvilket netkort sidder der i den bærbare? og sidst men ikke mindst hvilken topologi kører i med??
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
08. oktober 1999 - 11:33 #2
Måske det ville hjælpe hvis man navneopløste de forskellige computere i HOST filen?? Ved det ikke det er bare et bud =)
Avatar billede lsim Nybegynder
08. oktober 1999 - 12:37 #3
hojben:
Netkortet sidder i dockingstationen og er så vidt jeg kan se et "Compac NetFlex3 10T UTP Modul".

I
"Network Neihgborhood" / "Proporties"/"Adapters" står :
Network Adapters:
    [1] Unknown Module Slot 0 bus 0

I "Proporties" for dette står:
    [1] NetFlex3 10T UTP Module Embedded Bus 0

I "Proporties" for dette gives bl.a. muligheden for "Reset Adapter"

Netværket er struktureret kabling til et krydsfelt, der består af en 10MB Hub og en 100 MB Switch.
De fleste forbindelser incl. min går til hubben. Jeg har prøvet at sætte min forbindelse på switchen (dumt?), men det har ikke ændret noget.

ntmaniac:
Det må jeg lige prøve.
Avatar billede lsim Nybegynder
08. oktober 1999 - 13:01 #4
ntmaniac:
Jeg har nu tilpasset Hosts-filen (som faktisk var ret meget uot-of-date) i C:\winnt\system32\drivers\etc og rebootet min arbejdsstation. Det har desværre ikke hjulpet.
Avatar billede one Nybegynder
08. oktober 1999 - 21:52 #5
kan det være hup'en som er overbelastet?
kan andre computere se din før du kan se dem???

Andreas
Avatar billede junker Nybegynder
09. oktober 1999 - 09:44 #6
Jeg gætter på, at din NT tror den er master browser. Jeg kan ikke på stående fod huske hvordan du slår det fra, men du kan evt. checke microsofts knowledge base.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
11. oktober 1999 - 08:41 #7
Bare lige til en orientering hedder filen hosts eller hosts.sam???
Avatar billede lsim Nybegynder
11. oktober 1999 - 09:36 #8
one:
ja de andre computere kan tilsyneladende godt se mig før jeg kan se dem.

junker:
Hvad vil det sige at den tror at den er master browser?

ntmaniac:
Den hedder hosts og jeg HAR gemt den gamle i en hosts.old.
Avatar billede hanno Nybegynder
14. oktober 1999 - 21:21 #9
Start med at gå ud i en Dos Prompt, her skal du pinge navnet på din server. F.eks "Ping server" Nu skal du være opmærksom på hvor lang tid det tager at få svar ! (Det brude ikke tage mere end 1-2 Sek.) Tager det længere tid ER der noget galt med din Navneopløsning. Prøv Evt. at SLETTE de Hosts filer du har lavet.... ;-)
Avatar billede lsim Nybegynder
15. oktober 1999 - 12:02 #10
hanno: Ping går fint og hurtigt både når jeg pinger på IP-adresse og når jeg pinger på host-navn.
Avatar billede splendid Nybegynder
18. oktober 1999 - 00:44 #11
Hvis Master browser skal slås fra er det i registry på flg.:
HKEY_Local_Machine\System\CurrentControlset\Services\Browser\Parameters

Herinde er der 3 muligheder YES, No og Auto og det er selvfølglig på No - men spørgsmålet er om det hjælper!!!

Er hardware profilen rigtig???

Splendid
Avatar billede kallerelli Nybegynder
03. november 1999 - 13:44 #12
Prøv et hurtigere netkort,
evt. 100 Mbit eller
et firewire IEEE 1394 instikskort, både som docking og på den bærbare.
Avatar billede hanno Nybegynder
03. november 1999 - 18:13 #13
Hvordan køre Netværket, efter et par minutter ? Hvis du kopiere en fil over netværket som er større end 5 Mb. Prøv evt. at slette ALLE dine Netværks forbindelser (net use * /del). Opret derefter en forbindelse til Serveren og start Performance Monitoren op. Vælg Redirector + Bytes Received/sec din værdi skulle ligge på ca. 5-800 Kb Sek hvis du køre 10 Mbps. Læg også mærke til hvor meget Ram din Maskine bruger når den lige er startet (Check evt. din start gruppe, og fjern det du ikke bruger).

\\Hanno
Avatar billede lsim Nybegynder
05. november 1999 - 09:58 #14
Intet virker tilsyneladende. Nu er der også begyndt at komme fejlmeddelelser, som Compaq tolker som at den skal ind og have en ny disk.

Hvis alle I som kun har kommet med kommentarer også sender et svar, så deler jeg points'ene imellem alle svar.
Avatar billede splendid Nybegynder
05. november 1999 - 14:04 #15
Ok det lyder dejligt......tak

Splendid
Avatar billede lsim Nybegynder
05. november 1999 - 14:06 #16
Splendid: Jamen så skal du jo ikke sende en kommentar men et svar :-)
God weekend.
Avatar billede splendid Nybegynder
08. november 1999 - 23:06 #17
hov undskyld......*SS*
Avatar billede junior Nybegynder
09. november 1999 - 10:33 #18
NT 4.0 kan være meget langsom til at finde andre netværks enheder/computere, hvis ikke der er defineret nogen WINS server - hvis der findes en WINS server på dit netværk, kan du jo kontrollere om du har sat adressen ind i egenskaber for TCP/IP protokollen.

/junior