Avatar billede knx Nybegynder
06. august 2004 - 12:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til permanent ændring af tempoet i mp3-filer

Der findes en del relativt gode pluginss til winamp der kan timestretche mp3filer. Dvs de sætter tempoet ned uden at ændre tone-niveauet.

Jeg savner et program hvormed jeg kan timestretche mp3filer permanent, så jeg kan have dem med på min mp3-player i det ønskede tempo.

Jeg har fundet en metode til at opnå dette, men det er en møjsommelig process. Først skal jeg lave filerne om til wav. Derefter kan sætte sætte tempoet ned, og derefter skal de konverteres til mp3 igen...

Jeg har ledt en del men uden held. Det jeg ønsker er altså et program hvor jeg kan hive en mp3 fil ind, sætte det ønskede tempo, og derefter gemme dem i mp3 format igen...

Håber I kan hjælpe...

PS. De pluginns jeg bruger i fx winamp, ødelægger ikke lydkvaliteten, og jeg forestiller mig derfor at det skulle være muligt at et program af omtalte art heller ikke ændre lydkvaliteten væsentligt.

HVis I har forslag til andre, nemmere medtoder end den jeg har omtalt, må I meget gerne smide ideer ud :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. august 2004 - 13:25 #1
et bud:
afspil sangen i det ønskede tempo , optag det samtidigt med en af disse freeware recordere http://www.snapfiles.com/freeware/gmm/fwaudiorecorder.html
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. august 2004 - 13:34 #2
Avatar billede knx Nybegynder
06. august 2004 - 14:03 #3
cp1.
Jeg har explicit skrevet at jeg er bekendt med den metode og at jeg netop henvender mig herinde fordi jeg er røvtræt af den.

buddy45.
Jeg tjekker det lige...
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. august 2004 - 14:28 #4
jammen ok, dvs sige at det er plugin'et der kun ka gøre det i wave,det havde jeg ikke forstået og du ser bort fra mit indlæg.
Avatar billede knx Nybegynder
06. august 2004 - 14:58 #5
Goldwave klarer det med en LAME encoder installeret. Herligt.

Det tager lidt tid, men det er en tilfredsstillende løsning. Nu kan jeg nyde mine breabeats i et passende tempo når jeg cykler rundt... :D

Tak.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. august 2004 - 16:08 #6
Godt at høre. *s*
Så lægger jeg et svar ;o)