Avatar billede yappa Nybegynder
05. august 2004 - 22:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rustur før universitetet

Skal begynde på universitetet til september og på rustur i slutningen af denne måned. Kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad der sker på sådan en typisk rustur. Er ikke selv det største partyanimal og er lidt spændt på hvad det er for noget. Er dog noget frem til at det nok er bedst at møde op, da man vel ellers bare kommer "bagefter" rent socialt. Men altså, hvad foregår der typisk?
Avatar billede tumben Novice
05. august 2004 - 22:42 #1
Ideen er vel at man får lært nogle af sine medstuderende at kende og at der kommer nogle studerende fra de sidste årgange og fortæller om studiet. der laves alt efter temperament nogle arbejdsgrupper der behandler relevante emner
Så ovenstående ...tilsat lidt druk, sex og andre julelege
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. august 2004 - 22:55 #2
Ja selvfølgelig skal man med! - der er jo garanteret også andre med som heller ikke er så vilde. Men som du selv siger er det meget vigtigt socialt - det er nemli' rusturen som blir' det største samtale emne de første par måneder.

Og "julelege", som 'tumben' siger, er en rigtig god beskrivelse.
Øl-staffet, natteløb, og helt sikkert voldsomt druk.
Og fest og dans. Men tilforskel for almindelige fester, er det her også mere morsomt da det ikke kun er ren druk, men også "julelege".

Generelt:
Det er lige meget om man bagefter  fortryder at man gjorde det
- det værste er at fortryde at man ikke gjorde det!
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2004 - 22:56 #3
Klassikeren i Århus - tøjkæde fra Lilletorv til Domkirken en solrig formiddag :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
05. august 2004 - 23:01 #4
Eksempler:
Der er som regel nogle tutorere, som er et par gamle elever som tar' med.
De har så fundet på nogle "julelege", små events, eller noget at narre folk med.
De kan feks værre en mærkelig elev på holdet, som så viser sig selt ikke at være elev, men en tutor i forklædning.
Eller til biolog studierne hvor de havde sprøjtet grøntfarve (ikke giftigt) i mælken men en sprøjte - altså uden at åbne den.
Og så lykkedes det dem at bilde de nye elever ind at det var en fejl fra mejeriet. Men ellers ganske normalt forekommende fænomen.
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
06. august 2004 - 07:08 #5
Man skal simpelthen tage med på rusturen, og specielt fra begyndelsen. Jeg har i min tid på uni set alt for mange som er blevet hægtet af fordi de ikke havde været med på rustur. De mangler den basale viden om de andre medstuderende. Der er ingen som siger at alle skal deltage i diverse drukfester, sexorgier og hvad der ellers kan finde sted. Men der vil altid være en som man matcher godt sammen med, og derved bliver første dag på uni også en hel del nemmere. Man skal huske at tænke på at uni ikke bare er en forlængelse af gymnasiet, hvilket er noget vrøvl og ikke kan sammenlignes. Så får man ikke et netværk af venner, læsegrupper m.m. ja så bliver det en trist tid.
Avatar billede tumben Novice
06. august 2004 - 08:12 #6
som larsendrengen siger...du skal ta med...selvfølgelig
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
06. august 2004 - 12:32 #7
TAG MED!!!
Som før skrevet er det rart at have noget at tale med de andre om i starten.
Der er bliver nok drukket en del, men det er jo op til dig.
I konkurrencerne kan det være svært at sige nej til noget man har ikke lyst til, men det er jo voksne mennesker (kan kun tale om min egen rustur:D)
God tur!!!
Avatar billede melange Nybegynder
06. august 2004 - 12:32 #8
yappa: koldt vand i blodet :) Her den anden septemper starter jeg også på et fysikstudie inde på KU, og da jeg heller ikke er den store partyfreak var jeg også lidt betænkelig ved at tilmelde mig til noget som man kalder en *rus*tur (lyder ikke så indbydende i mine ører).

Jeg beroligede dog mig selv med at jeg havde det på præcis samme måde da jeg startede i gymnasiet, og skulle på introtur - det var jo også bare en ren festtur, men en masse folk jeg ikke (rigtig) kendte.
Introturen i gymnasiet er dog gået hen og blevet et af mine bedste minder derfra og hvis rusturen bare er halvt så sjov (mange påstår den er bedre) vil jeg for alt i verdenen ikke gå glip af den.
Avatar billede jpn1975 Nybegynder
06. august 2004 - 20:05 #9
Jeg kan kun sige, det er et absolut must.

Jeg har både været elev på en rustur, samt været med til og arrangere en.

Det er lidt svært og komme med en endelig beskrivelse på, hvad der sker på en rustur. Da det er forskelligt fra sted til sted. Men der er selvfølgelig en del drikken. Men mange steder prøver de f.eks. og få blandet folk, hvis der nu er forskellige uddannelser på universitet. Med det formål, at man også kan skabe bånd på tværs af studierne.

De "obligatoriske" ting der vil ske, vil nok være, noget i stil med.

Ølstafet, Natløb, Udklædnings konkurrence (Vinderen stripper), tøjkæden (den er altid populær) osv.

MVH
Jens.

P.S. Håber det skabte lidt overblik og "lyst".
Avatar billede tue69 Nybegynder
11. august 2004 - 12:10 #10
Ta med!!! Det er for vildt!
Avatar billede yappa Nybegynder
13. august 2004 - 12:24 #11
Takker for svarene - skal nok tage med. Beklager i øvrigt den lille fejl; "Er dog noget frem til..." skulle selvfølgelig have været "Er dog nået frem til...". Men det ser nu ikke ud til at det voldte problemer for jer at forstå hvad jeg mente. Endnu engang tak!

Vild gerne have lidt svar så jeg kan  uddele nogle point
Avatar billede yappa Nybegynder
28. august 2004 - 19:16 #12
Lukker