Avatar billede casaolsen Nybegynder
05. august 2004 - 18:56 Der er 4 kommentarer

Billedredigering i CMS

Hej..

Jeg er ved at bygge en ny hjemmeside til mit arbejde. I CMS vil jeg gerne lave et billedredigeringsværktøj. - altså hvor man skalere billede, CROP-funktion, nedsætte billede i kvalitet når man har uploadet det..

Nogen der kender til nogen steder på nettet - hvor man kan finde sådanne komponenter.. - er klar over at nok koster coins...

Tak for hjælpen!
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2004 - 19:55 #1
ASPimage og shotgraph er nogle muligheder. jeg har brugt aspimage en del gange til skalering og kvalitetsændring - samt shotgraph en enkelt gang til noget crop-funktion.

Hvad der ellers er af muligheder kan du se lidt af her; http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=kategori&id=9
Avatar billede goose Nybegynder
05. august 2004 - 22:33 #2
Der er også AspJpeg

http://www.aspupload.com/aspjpeg.html

Hvis du downloader trial versionen er der eksempler med:

Support for three industry-standard image resizing algorithms: Nearest-Neighbor, Bilinear and Bicubic.
Resultant thumbnails can be saved to disk or sent directly to client browser for better performance.
Source images may reside on disk or in a database.
90-degree rotation.
Typing and drawing over images.
Image sharpening, cropping and flipping.
Access to the size information of source images.
Support for the JPEG, PNG, and BMP formats.
Adjustable degree of JPEG compression.
Picture-in-picture support.GIF support.
Saves thumbnails directly in the database as BLOBs.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
01. december 2004 - 09:39 #3
øhh hvordan går det med det her 4 mdr. gamle indlæg ?

/Goose
Avatar billede moejensen Nybegynder
02. marts 2005 - 14:34 #4
lukketid