Avatar billede cooglin Nybegynder
05. august 2004 - 13:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mit bundkort køre kun med 2x agp med ati radeon 9800xt

bunkortet er et MS-6533
strømforsyning 250 w.
jeg fundet bundkort driver på appliliation cd'n som medfølger computeren men der 3 intel, nvidia, sis hvad hvad for en skal jeg bruge?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
05. august 2004 - 13:25 #1
Du skal bruge SiS, da det er et SiS chipset der er brugt på bundkortet.
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 13:29 #2
Kunne også være du skulle kigge på en stører strømforsyning.....
Avatar billede venturer Nybegynder
05. august 2004 - 13:31 #3
Bestem dig lige for hvilket spørgsmål du vil have åbent :)
http://www.eksperten.dk/spm/526568
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 13:32 #4
og så vidt jeg lige kan finde ud af så får du det ikke til at kører hurtigere end AGPx4 da det ikke understøtter mere.....
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 13:32 #5
og spg er ikke ens, den ene spørger han hvad han skal gøre og det andet hvad for en af de 3 drivere der var med der skal bruges
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 13:35 #6
altså bundkortet ikke understøtter mere
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 13:39 #7
En billig og nem løsning vil være et nyt mobo.

Skal det være MicroATX:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72127 348kr.

ATX:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50276 359kr.

Har du et almindeligt kabinet vil jeg helt klart foreslå nummer 2
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
05. august 2004 - 13:48 #8
ahhhmmm..... forskellen på x4 og x8 er ikke specielt nævneværdig, specielt ikke hvis han kan få det til at køre x4 istedet for x2.
Derfor vil jeg nok (uanset hvor billig bundkortene er) foreslå at man forsøger at få det allerede eksisterende til at fungere.

Fremgangsmåde der kan benyttes (Jeg går ud fra at du kører WinXp):

1) Check bios om X4 er slået til (evt auto).
2) Opdatere Windows med driverne fra CD'en.
3) Opdatere Windows fra www.Windowsupdate.com, specielt AGP-porten.

Alt efter hvor mange enheder du har i maskinen bør du også lede efter en god 300+W strømforsyning....

Jeg vil foreslå denne:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79575

til 500 kr...
Avatar billede cooglin Nybegynder
08. august 2004 - 08:27 #9
angående mit grafikkort som kun køre 2 x agp ati med radeon 9800 xt det gamle kort var er nvidia ti 4200 som kørte med 4 x agp, bios har jeg updateret og agp også,
kan det være strøm der mangler??
Avatar billede tubber Juniormester
08. august 2004 - 12:03 #10
kan det være, du har jo kun en 250w strømforsyning :)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. august 2004 - 08:02 #11
Det burde ikke være noget med strømmen, da jeg ikke kan forestille mig, at den kan "mærke" at du har for lidt strøm og derfor vælger x2.
Avatar billede tubber Juniormester
09. august 2004 - 08:06 #12
9800xt skal det ikke ha ekstra strøm ?
Hvis mobo så autodetecter det......ja ved det ikke men kunne godt forestille mig det....
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. august 2004 - 08:10 #13
Hvis Grafikkortet skal have "ekstern strøm", og det ikke får det, lukker den ned, ikke noget med x2 osv....
Avatar billede tubber Juniormester
09. august 2004 - 10:24 #14
ok :)
Avatar billede cooglin Nybegynder
02. maj 2009 - 20:43 #15
hmm