Avatar billede koden12 Nybegynder
04. august 2004 - 23:01 Der er 7 kommentarer

når spam giver spam , hvorfor ?

Jeg har installeret som anbefalet fra mnge sider , spamfiltre, herunder Spamfighter.
Jeg syntes ikke nogle af de 2 jeg har prøvet var/er særlig gode.
De har alle den fejl at de skal ind i din personlige postkasse have password og username og hele balladen.
Det skal de for at de kan køre det gennem nogle filtre som de har på de postkasser du efter at have installeret deres program som fx Spamfighter og derfra kan de si spam fra inden det når til dig.
MEN, du glade verden.
Efter at have afinstalleret dem modtager jeg daglig flere spam , fra de programmer som skulle rydde spam ud.
DVS at når man afinstallere spam programmerne får man spam fra de programmer.
Ikke nok med det.
De var jo i besidelse af mit password og sendte deres spam som fx mitpassword@mitdomæne.dk
Der var jeg ligegodt rystet.
Ikke nok med det, de håner en i de spam de sender , som fx en spam
jeg modtog der stod :
"Hvordan syntes du selv det går med spam."
Det er noget svineri !
og det er trist at deres programmer er så beskidte og desværre anbefalet af flere ellers fornuftige ? anbefalere og hjemmesiden.

VH
koden12
Avatar billede exp Juniormester
04. august 2004 - 23:28 #1
Jeg kan kun anbefale Mozilla Firefox som mailklient. Så slipper du for ekstra programmer og andet skidt, samtidig med at du får en stærk (gatis) mailklient.

www.mozilla.org/projects/firefox
Avatar billede bjornicle Nybegynder
05. august 2004 - 07:04 #2
firefox er en browser, du mener thunderbird :)
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2004 - 08:59 #3
Selvfølgelig gør jeg det...

Påråber mig "Træt i gerningsøjeblikket" :-D
Avatar billede koden12 Nybegynder
05. august 2004 - 11:00 #4
Kræver det at man køre Linux ?  er det et af de mange forsøg fra Åben sovs
gruppen til at alle nu skal køre linux og eller mozilla ?

VH
koden12
Avatar billede melange Nybegynder
05. august 2004 - 11:44 #5
Overhovedet ikke - Thunderbird (of firefox for den sags skyld) kører stort set på alle platforme :)

Her er et direkte link til windows installeren:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/download.html?http%3A//ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/0.7.3/ThunderbirdSetup-0.7.3.exe
Avatar billede koden12 Nybegynder
05. august 2004 - 11:57 #6
melange
Det må jeg side : ) har lige hentet den .. øøø spam ?  nå det finder jeg nok..
Tak !

VH
koden12
Avatar billede exp Juniormester
05. august 2004 - 12:03 #7
den skal selvfølgelig lige trænes op...

Mener det er:

Messages => Junk mail Control => "brug filter bla bla bla"
samt
"Overfør mails genkendt som spam til junkfolderen"

(kan ikke lige huske hvad de hedder på engelsk)

Og så hver gang der kommer en mail kan du enten:
1) markere mailen og trykke på den store "Junk"-knap i topmenuen (skraldespanden), eller
2) klikke på den lille runde knap ud for mailen, under kolonnen med skraldespanden i mailoversigten.

I starten vil den ikke genkende så mange, og den vil sikkert også genkende nogle der ikke skulle have været spam. I så fald klikker du på skraldespanden der er ud for mailen i Junk-folderen :-)