Avatar billede banielsen Nybegynder
04. august 2004 - 21:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

oprettelse af partition på ekstern harddisk

Hej

Jeg har ligekøbt en ekstern harddisk.

Når jeg kobler den til min computer, finder Windows fint drivere og installere dem og det hele, men jeg kan ikke se den eksterne harddisk som et nyt drev.

Jeg har fået af vide at dette nok er fordi at der ikke er nogen partion på den. Men hvordan laver jeg en partion på denne, når jeg ikke engang kan "komme ind på den"?

På forhånd tak!
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
04. august 2004 - 21:40 #1
Bliver den ikke vist i Denne computer?
Hvis den gør - så højreklik på drevet og vælg Formater :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. august 2004 - 21:46 #2
ellers skal du en tur i diskhåndtering og partitionere

kør->diskmgmt.msc
Avatar billede wannadoo Nybegynder
04. august 2004 - 21:50 #3
Prøv dette:
- Højreklik på "Denne computer", og vælg "Administrer".

Under menuen "Lager", skulle din eksterne harddisk gerne bliver fundet. Her har du mulighed for partitionere, og formatere den.
Avatar billede banielsen Nybegynder
04. august 2004 - 21:51 #4
martin1000ben: Nej den bliver ikke vidst i Denne computer

squashguy: Er der så guide "derinde"??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2004 - 22:15 #5
Hvis du kan se den eksterne harddisk inde i diskhåndtering, så højreklikker du blot på den og så er det åbenlyst hvad du skal gøre. Oprette partition og formatere den samt give den et drevbogstav.
Avatar billede tumben Novice
04. august 2004 - 22:37 #6
gør som wannado siger...eller gå igennem kontrolpanel....administrative værktøjer....Computer administration....diskhåntering....vælg drevet...h.klik...og gør det du skal gøre  (jeg bruger UK version så det er frit oversat)...efter dette bliver harddisken vist i "my computer"
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. august 2004 - 22:56 #7
tror banielsen har fundet vej derind.
Avatar billede banielsen Nybegynder
05. august 2004 - 16:39 #8
Har fået det til af virke... tak til jer alle for indsatsen
Jeg har gjort som <<Wannadoo>> forklarede - med lidt hjælp fra <<tumben>>'s kommentar, så hvis i to gider ligge et svar, så skal i få point, håber dette er ok med andre :-)
Avatar billede wannadoo Nybegynder
05. august 2004 - 16:58 #9
Jeg smider hermed et svar :)
Avatar billede tumben Novice
05. august 2004 - 21:07 #10
og her :-)