Avatar billede kreller1 Nybegynder
04. august 2004 - 17:20 Der er 15 kommentarer

Rammene vil ikke virke

Hey jeg står her og har lige fået 512 mb xtra ram.
Så sidder jeg dem i, men den viser stadig der kun er 512 ram i. hvad fanden kan det være for???
Avatar billede tubber Juniormester
04. august 2004 - 17:23 #1
Det er lidt svært at sige.....
Hvad bundkort er det du har ?
Hvad er dine gamle ram for nogen og hvad er de nye for nogen......
Avatar billede korsridder Nybegynder
04. august 2004 - 17:24 #2
Hvor meget ram kan bundkortet understøtte....????????
Avatar billede tubber Juniormester
04. august 2004 - 17:27 #3
og har du prøvet at pille begge blokke ud og sætte dem i igen ?
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2004 - 17:31 #4
lille tip, mens du finder de efterspurgte oplysninfger

har du været inde i bios o lavet en save and exit?
Avatar billede kreller1 Nybegynder
05. august 2004 - 14:51 #5
Bundkort ved jeg ikke hvordan finder jeg ud af det :) De gamle var nogle pc 2700 mens de nye er pc 3200. Bundtkortet har 3 sockets til ram, og har prøvet at pille begge blokke ud og i igen. Og hvad mener du med et save and exit??
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2004 - 18:07 #6
for at finde ud af, hvilket bundkort du har, kan du hente dette fine program, som kan fortælle dig utrolig meget om dine komponenter. Så brug lidt tid på at kigge på det, og fortæl lidt om din maskine
http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

jeg mener, lige når du booter din maskine, kommer der nedert noget med enter bios hit Delete, så går du ind i bios og går ud igen, hvor du så bliver spurgt om du vil save eller ej.

Det at rammene er forskellige, burde ikke sige så meget, når blot dit bundkort understøtter dem.
Kan de køre i hver for sig, og har du prøvet at have dem i sokkel 1 og 3
Avatar billede kreller1 Nybegynder
05. august 2004 - 18:40 #7
Beskrivelse    Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    11/20/2002-SiS-648-6A7I0E19C-00
Motherboard Navn    ECS L4S8A2

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    Intel NetBurst
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    133 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed    533 MHz
Båndbredde    4266 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    SiS MuTIOL
Bus Bredde    16 bit

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler    1
Udvidelses Sokler    5 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Sokler    3 DIMM
Integrerede Enheder    Audio
Form Faktor    ATX
Motherboard Størrelse    190 mm x 300 mm
Motherboard Chipset    SiS648

Motherboard Producent
Producent    Elitegroup Computer Systems
Produkt Information    http://www.ecs.com.tw/products/pd_list.asp?submenu_id=4&function_id=1
Hent BIOS software    http://www.ecs.com.tw/download/dw_list.asp?submenu_id=23&function_id=1
Avatar billede kreller1 Nybegynder
05. august 2004 - 18:40 #8
der var lidt stuff.. Kan i bruge det??
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2004 - 19:30 #9
Det ser fint ud, kigger forbi med en kommentar senere...forhåbentligt bistået af tubber :-)
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 20:10 #10
Umiddelbart skulle det være understøttet......
Prøv at pille de gamle ram ud og sæt de nye i dimm1 og kun de nye, de kan jo ha en defekt.....

Der ud over så er der en liste over ram som anbefales her samt fuld produktbeskrivelse:
http://www.ecsusa.com/products/l4s8a2.html

Vender lige tilbage senere :)
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2004 - 21:15 #11
3 DDR DIMM sockets support
3 2.5V DDR SDRAMs (DDR333) or DR400, conditional)

Maximum: 3GB (2GB only for DDR400, conditional)

DDR400 memory test report, Other vendor or brand may not be suitable for this motherboard.

hvad betyder det med conditional

Kreller1> fandt du ud af det med biosen?
Avatar billede tubber Juniormester
05. august 2004 - 22:04 #12
Jeg er ikke sikker men tror det kommer an på hvad for nogle DDR400
Avatar billede kreller1 Nybegynder
06. august 2004 - 14:13 #13
Hmmm er lidt på bar bund nu.. hvad skal jeg lige starte med??
Avatar billede tubber Juniormester
06. august 2004 - 14:18 #14
1: Du tager begge ram blokke ud
2: Du tænder maskinen

Nu skal der gerne komme beep lyde da der ikke er ram i skal den melde en fejl gør den ikke det så er der noget galt......

3: Sæt de nye ram i og tænd, for at se om de bliver detectet, og om det er korekt de bliver detectet....

/Tubber
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:03 #15
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten