Avatar billede drengen Nybegynder
03. august 2004 - 01:01 Der er 19 kommentarer

Bud på et fleksibelt webhotel.

Hej.

Jeg søger et fleksibelt webhotel ifm. med lanceringen af et nyt stort internetsite i danmark.

Sitet vil fra start vil fylde 5+GB. Det benytter .NET og MS SQL Server 2000.

Udfordringen er den, at webhotellet er villig til at indgå en favorabel samarbejdsaftale. Dvs. at hosteren gratis(eller billigt) hoster sitet, mod f.eks. betydelig reklame for vedkommede.

Det vil være for dyrt at betale en normal månedlig afgift for den slags serverplads/setup, og egen server/colocation er ikke relevant lige nu.

Spørgsmålet til dig:
Kender du til en fleksibel og frisk hoster som er kendt for ligende aftaler, eller som har gjort det før?

Vedlæg venligst navn og link til hosteren.

Håber du kan hjælpe.

På forhånd tak
Kim Andersen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. august 2004 - 08:00 #1
5+ GB er godtnok et meget stort site!
Avatar billede medions Nybegynder
03. august 2004 - 10:07 #2
Jeg ved Scannet har nogle rigtig rigtig store sites liggende... S jeg tror du skal prøve dem, dog er de ikke de billigste!

Hvilket site handler det om da?

//>Rune
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. august 2004 - 10:22 #3
Du begrænser det en del ved at bruge MS SQL :)
Avatar billede beorn Nybegynder
03. august 2004 - 10:30 #4
med den mængde data du har liggende(og som jeg gætter på skal downloades af brugerne af siden) så skal du have et meget godt argument for at blive hostet gratis/billigt.

jeg ville nok også smide db'en over i MySQL for at forøge mine chancer for at finde noget billigere hosting.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. august 2004 - 12:03 #5
Kender flere hostingfirmaer der sagtens kan klare den størrelse sites, men tvivler på at de vil gøre det gratis. Det er jo trodsalt det de lever af.

Tror ikke det betyder så meget om det er MySQL eller MS SQL, hvis der i forvejen er krav om .NOT support
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. august 2004 - 12:58 #6
Hvis de hostingsfirmaere overholder reglerne, så betyder det en del om det er MySQL eller MS SQL der er MEGET stor licensforskel :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. august 2004 - 15:00 #7
Hej Kim Andersen,

Der er et pat små ting jeg ikke helt forstår, hvis et site så stort som 5gb+ ikke kan betale sig til et webhotel, må der være noget der ikke er ordenlig gennemtænkt, Mit forslag til jer er at i finder andre folk der vil reklamere og nogle af de penge bruger i på et ordenlig webhotel, evt en server hos f.eks. webpartner.
Avatar billede angelod Novice
03. august 2004 - 17:03 #8
Jeg har siddet og overværet denne tråd, og havde håbet det ville komme frem hvilken type site det er. 5+ GB data på et website har jeg kun været ude for på meget få typer af websites, og de fleste af disse vil størstedelen af hosts ikke røre.
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. august 2004 - 17:47 #9
Kim Andersen,

Hvis jeres side ikke inderholder noget med hosting(kunder der kunne bruge hosting), ville det måske ikke ha den store interesse at få noget reklame på siden, find derfor istedet nogle annoncører der rammer jeres målgruppe, så vil både jeres side og annoncørene få noget ud af det.
Avatar billede drengen Nybegynder
03. august 2004 - 18:10 #10
Tak for de mange indlæg, allesammen!
Siden ER stor. Jeg kan desvære ikke komme nærmere ind på konceptet, beklager.

Virksomheden bag har naturligvis gennemtænkt konceptet samt den ydelse en eventuel hoster vil få retur. Denne tråd er blot en forespørgsel på danske hostere, som førhen har haft god erfaring med ligende aftaler.

MS SQL Server er selvfølgelig valgt af teknologiske årsager. MySql er en udemærket database, ingen indvendinger der.

Egen server og colocatation er på tale, og med en relativt lav pris på eksempelvis MS Small Busineses Server 2003 Premium Edition, som inkluderer webserver og SQL Server, er løsningen ganske frugtbar.

Denne tråd er simpelthen en forespørgsel på interessante danske hostere i denne forbindelse.

Kim Andersen
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. august 2004 - 18:12 #11
drengen, okay men her kommer et par stykker jeg har haft god erfaring med, dog ikke ang rabat og sådan

www.wannafind.dk
www.enavn.dk
www.scannet.dk
(har ikke undersøgt om de understøtter de ting du ønsker)
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. august 2004 - 21:08 #12
Drengen> Har i alt udstyr/licens i mangler bare linien eller?
Avatar billede drengen Nybegynder
03. august 2004 - 22:21 #13
bacardil, vi har ikke udstyret endnu men det er sansynligt at vi skaffer det. Så ja, vi mangler faktisk kun linien.

triple-x, tak for dine links, jeg kigger nærmere på det.
Avatar billede acomma Nybegynder
04. august 2004 - 19:06 #14
jeg er sikker på du kan finde udbydere der vil byde dig velkommen men også udbydere der selv vil krydse fingre for at deres teknik vil virke. På linjeniveau skal du nok finde en udbyder med redundant forbindelse, og ikke et firma der lejer sig ind i et driftcenter. Du vælger selvf. selv, men er sikker på du får bedre support/service hvis du handler direkte hos udbydere der har eget driftcenter. Vi vil da gerne være med på linjeniveau. udstyret kan skaffes, og licensen, ja den er dyr i MS SQL regi, men alt kan jo lade sig gøre. Lyder som et spændende projekt, og 5 GB er mange data, men med serverprisniveauet som det er idag, kan det næsten bedre betale sig at sætte sig lidt ind i tingene omkring dedikeret server da der er færre begrænsninger end ved et webhotel. Det var et par gode råd vil jeg mene, men held og lykke med at finde en stabil udbyder der kan holde det de lover. Det er ikke nemt i dagens DK.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. august 2004 - 19:09 #15
acomma - kunne godt tænke mig at høre om du hentyder til de 3 hosts jeg har givet link til, da jeg så vidt ved ikke lejer sig ind i et driftcenter.

Og kan i gøre det bedre, går ud fra du kommer fra hosting selskabet Acomma med det navn.
Avatar billede acomma Nybegynder
04. august 2004 - 19:31 #16
-> triple-x: jeg kan da oplyse at enavn har servere placeret hos webpartner, hvilket kan bekræftes blot ved at ringe. scannet har eget driftcenter og det samme har wannafind. helt korrekt. det samme har Acomma :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. august 2004 - 19:57 #17
acomma - okay så blev man jo det klogere :)
Avatar billede cultx Nybegynder
08. august 2004 - 06:40 #18
Drengen ->
Du skriver: "med en relativt lav pris på eksempelvis MS Small Busineses Server 2003 Premium Edition, som inkluderer webserver og SQL Server, er løsningen ganske frugtbar"

Er du nu også HELT sikker på at man MÅ/kan benytte SQL Serveren fra SBS til internet brug...???? Ellers kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor en MS SQL Server processor licens(vel og mærke kun til én processor) skal koste 41.000 kr......???

Håber nogen kan afklarer/bekræfte overstående???
Avatar billede aspguf Nybegynder
17. marts 2005 - 17:08 #19
Kan ikke anbefale at være hjælpe eller arbejder for acomma da de ikke betaler hvad de skylder folk..