Avatar billede logiq Nybegynder
02. august 2004 - 15:08 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til brevpapirs-skabelon

Jeg er ved at lave en skabelon med brevpapirs-setup i Word.

Alle sider skal indeholde et logo i højre side i toppen, samt en bundtekst i form af et billede.

Højre-, venstre- og bundmargen er den samme gennem hele dokumentet.

På forsiden skal der så være en adresse og dato i højremargen, modtageradresse i toppen, og en overskrift.

Side 2,3,4,5, osv. skal indeholde logoet og bundteksten.

Er der nogen der har erfaring med dette, og eventuelt kan komme med forslag til hvordan jeg løser denne opgave?
Avatar billede logiq Nybegynder
02. august 2004 - 15:12 #1
Jeg har med success oprettet de forskellig margener, placeret logoet og bundteksten på deres respektive pladser, og adresser, dato og overskrift har jeg så placeret i tekstbokse.

Mit problem er nu, hvad gør jeg på side 2?

Hvordan få jeg Word til at overføre logoet og bundteksten til side 2,3,4,5...?

Er der en måde hvorpå jeg kan sikre mig at brugeren ikke kommer til at flyttet en tesktboks, f.eks. overskriften?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 15:23 #2
Til toppen og bunden skal du bruge "Footer" og "Header".
På den måde vil du kunne ha' det samme indhold på alle sider.

I Word vælger du View -> Header and footer
Nu vil du se 2 kasser hvor du kan fylde i....
Avatar billede logiq Nybegynder
02. august 2004 - 15:42 #3
Jo tak, jeg kender funktionen, den har dog visse begrænsninger.

Bundteksten jeg nævner kan fint være i "Footer" eller sidefoden, men logoet kan ikke være i "Header" sidehovedet, fordi dette er begrænset af højremargen. Logoet lægger i højremargen.
Avatar billede kox Nybegynder
02. august 2004 - 16:47 #4
vil du have logoet til at gå ud over højremargin??
02. august 2004 - 17:09 #5
Har du været inde i "File | Page Setup" på fanebladet "Layout" og markere "Different first page" ???
Anyway - det bevirker at du kan have forsiden forskelligt fra de andre sider.... og nu kan du så lave din header og footer på side to, og de vil så gælde resten af dokumentet.
Avatar billede logiq Nybegynder
02. august 2004 - 17:12 #6
Jeg har lavet ændringen i page setup (sideopsætning)...

Det er ikke så meget det der er mit problem, det store problem er at få logoet med i header'en. Logoet er placeret i højremargen og er et højt smalt et, som gå hele 8 cm ned på papiret.

I Word når jeg prøver at lave en header, så kan jeg ikke placere noget ude i området ved højremargen.
02. august 2004 - 17:19 #7
Højreklik på billedet
vælg "Format picture"
fanebladet "Layout"
vælg den "Wrapping style" der hedder "Behind text"
tryk OK
flyt med billedet igen.
Avatar billede kol Nybegynder
02. august 2004 - 17:55 #8
Eller lave en tekstboks og sæt logo'en ind i dén. Så kan du flytte rundt med den som du vil.
PS: Det hele skal ske i "header".

Hilsen
KOL
03. august 2004 - 07:48 #9
fik du det løst ?
Avatar billede logiq Nybegynder
04. august 2004 - 09:19 #10
Jeg har nu fået løst det med logo og bundtekst, tak for det.

Jeg har hørt at man kan definere nogle felter hvori adresselinierne og overskirften kna være i, hvordan gør man det?

Altså felter som er grå, og som ikke kan flyttes rundt på af brugerne. De blev omtalt som idiotsikre, hvilket jeg også stiler efter med denne skabelon.
Avatar billede logiq Nybegynder
05. december 2004 - 14:41 #11
Fik løst det, takker...

Har ikke været på exp.dk siden, derfor gik der lidt langt tid med pointene...