Avatar billede whyme Nybegynder
02. august 2004 - 13:44 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Oplader og batterier hvor er billigst?

Jeg leder efter en oplader, til alm. batterier, tror de hedder AA.

Jeg har ikke så meget forstand på dem, så jeg vil lige høre om der er forskel på dem? er der nogen som kan oplade hurtigere end andre? er generelt bedre? og hvilken en er billigst?

Desuden kunne det være fedt hvis samme sted, at man kunne få nogle billige gennemladelige batteier.

Er der nogen som kan komme med nogle gode links? :)

På forhånd tak
Avatar billede webgeek Nybegynder
02. august 2004 - 14:07 #1
:-s
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2004 - 14:24 #2
webgeek >>
Hvad skal det svar til for?

Venligst forklar.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 15:14 #3
Ja, der er forskel på batterier og opladere. Levetiden på batterierne bliver målt i mAh (milli-ampere timer), jeg mener at ha' læst et sted at minimum (for optimal levetid på digital-kamera) er 1200 mAh.

Så du skal ha' fat i nogle batterier som er på den kapacitet, eller over (såfremt du skal bruge batterierne til noget hvor levetid er alfa-omega). Faktisk har jeg ofte set at forskellige "købmænd" (læs: Rema 1000, Aldi osv.) har tilbud på sæt med lader + 4 batterier for 99 kr. Så fåes det vist ikke meget billigere.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 15:16 #4
Lige nu har aldi (http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm) tilbud på opladelige batterier til 29,95...

og en hurtigoplader til 49,95....

Værsgo' så var der også et link, hehe :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
02. august 2004 - 15:17 #5
Kig på www.batterier.dk

HYGGE
Avatar billede x-lars Novice
02. august 2004 - 16:26 #6
Må vi ikke høre lidt mere om, hvad batterierne skal bruges til?

Hvis det er til digitalfoto, bør du ikke gå under 2000 mAh for AA-batterier - og en speedlader vil være en rigtig god idé!

Jeg købte fornýlig en Unirosslader i Føtex for 250,- med 4 2300 mAh AA-batterier, som bliver ladet op på én time. Den tager også AAA-batterier og der medfølger både stik til lysnettet og til bilens cigartænder. Prøv at checke deres tilbudsavis.
Avatar billede x-lars Novice
02. august 2004 - 16:27 #7
Dem fra Aldi er f.eks. kun på 1700 mAh - men de er da billige !;-D
Avatar billede whyme Nybegynder
02. august 2004 - 17:41 #8
Jeg kigger lige på linkene...

Jeg skal bruge det til min mus...

Jeg har en Logitech MX700 trådløs optisk mus

og de batterier som fulgte med, varede 3 måneder.... derefter har jeg kørt på alm. batterier, fra netto osv. og nu har jeg en hel pose med brugte batterier.... vil gerne have genopladelige så jeg kan spare nogle penge..

de batterier jeg bruger nu, varer i max 2 døgn, så er et par batterier brugt.

Det skal også siges at jeg sidder det meste af døgnet foran computeren og arbejder, derfor de bliver næsten brugt konstant.

Havde tænkt mig at købe en god oplader, og 4-6 gode batterier, så jeg kan oplade dem på skift m.v. og derfor i nu kommer ind i billedet ;)

jeg får lige kigget på linkene, og ser om jeg bliver klogere ;)
Avatar billede whyme Nybegynder
02. august 2004 - 18:55 #9
De der batterier hos Aldi, er de noget værd? lyder billigt.
Avatar billede whyme Nybegynder
02. august 2004 - 19:02 #10
Kan man bruge alle slags opladelige batterier, hvis jeg først har købt en oplader? Eller hører nogle ting sammen?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2004 - 19:27 #11
Jeg ved ikke om hvordan kvaliteten på batterierne er, men når du først køber en oplader kan du bruge hvilke som helst batterier, såfremt der ikke er en begrænsning på der forhindrer dig i at oplade batterier med en større kapacitet, men da Aldi reklamerer for opladeren som værende "universel" vil jeg antage at du godt kan bruge andre slag batterier :-)

30 kr. er jo ikke meget at betale for batterier, så prøv dig bare frem. Hvis de bare holder 6 måneder, så har de tjent sig selv ind nogle gange i forhold til normalt forbrug af ikke-genopladelige.
Avatar billede whyme Nybegynder
03. august 2004 - 15:36 #12
corholio: Ja du har ret.

Mange tak for dit link til aldi ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2004 - 18:33 #13
Velbekomme, takker for point :-)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
03. august 2004 - 20:53 #14
Eh, hvorfor har webgeek fået point?

Hygge
Avatar billede whyme Nybegynder
04. august 2004 - 01:02 #15
Så har jeg sikkert redet hans dag at han fik 1 point... kig lige her bb_maze:
http://www.eksperten.dk/spm/526078

du skal da også lige have points for dit link, det er godt :)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
04. august 2004 - 10:31 #16
Hehe... det var nu ikke fordi jeg var på jagt efter point, undrede mig bare lidt :)

Hygge