Avatar billede michlytz Nybegynder
02. august 2004 - 11:07 Der er 4 kommentarer

Dlink Wireless netværk

Jeg har et spærgsmål vedr. trådløst netværk:

Jeg har indtil nu kørt med et trådløst netværk mellem min bærbare og min stationære pc. Netværket er baseret på en Dlink 514 trådløs router og et Dlink DWL 610 Pc Card. Det har virket fortrinligt indtil for nylig, hvor min bærbare pc ikke vil connecte til routeren. Den bærbare står og søger efter forbindelsen men kan ikke connecte.

Jeg har prøvet at installere network stumbler for at se om det kan finde netværket. Den finder netværket men kun periodevis, den står og blinker i found 1 active AP.

Håber på et svar, da jeg er ved at "springe" i luften i frustration.

Mvh
Michael
Avatar billede klamse Nybegynder
02. august 2004 - 11:28 #1
Nu har jeg selv en d-link, ikke lige samme model. Men når jeg har problemer med at connecte- det sker af og til. Så trykker jeg "reset" knappen omme bag på.
Jeg ved ikke om det vil løse dit problem, men det virker ved mig... - heh Påtager mig intet ansvar hvis der sker et eller andet...
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. august 2004 - 12:14 #2
Det kan være dårlige netkort, de kan faktisk godt gå i stykker pludseligt. Eller det kan være noget nyt i omgivelserne der støjer. Jeg vil anbefale at du gør et par ting.

1. prøv og se om du kan låne et andet trådløst netkort og se om det virker bedre
2. prøv at lægge mærke til om den ustablie forbindelse bliver stabil i perioder, f.eks. om natten. Dette kunne indikere noget udstyr der støjer.
3. prøv at placer dine enheder anderledes i huset. prøv i sær at sikre line-of-site mellem antennerne

Endelig har jeg skrevet nogle artikler både om sikkerhed og om trådløs rækkevide, som du måske kan få noget ud af
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2004 - 12:57 #3
Har du prøvet at geninstallere din netkorts driver.....
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. august 2004 - 14:27 #4
Til bufferzone,
jeg har prøvet at anskaffe mig et helt nyt netkort, men lige lidt virker det. Mht. omgivelserne, så kan jeg ikke komme i tanke om noget der lige pludselig skulle forstyrre, alt står som det plejer. Jeg har prøvet at stille den bærbare klods op af, APen men den vil stadig ikke fange signalet.

Til James t dk,
har prøvet at geninstallere driveren, men desværre uden held.

Mvh
Michael