Avatar billede dstruct Nybegynder
02. august 2004 - 09:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddiske i XP og 2000

Havde en 80 GB der var ved at være fyldt, så derfor investerede jeg i en ny 160 GB, og fik den til at virke i XP, flyttede derefter alt hvad jeg gerne ville beholde (film, musik osv.) over på den nye 160'er .. formaterede 80'eren og installerede denne gang win 2000 pro da jeg ikke syntes om XP .. men nu er problemet at den nye 160'er står som dynamisk og win 2000 ikek kan læse den, der står at jeg kan ændre den tilgrundlæggende, men at jeg så vil miste data på den, hvilket jeg self ikke er intereseret i, for så ryger ideen med at købe en ny for at gemme mine ting lidt, ikke sandt ?

Så hvordan får jeg win 2000 til at læse den, eller bare flyttet tingene hen på den gamle og så lave den nye om til grundlæggende bagefter, når den er tom ??
Avatar billede AnyFellow Mester
02. august 2004 - 09:55 #1
Jeg ville nok pille 80'eren ud af computeren. Installere XP på 160'eren.
Når det er gjort, sætte 80'eren tilbage i computeren som slave, og så starte op i XP og få kopieret det jeg skal gemme over på 80'eren.

Så kan du bytte diskene, starte Win2000 og så formatere 160'eren.
Avatar billede dstruct Nybegynder
02. august 2004 - 20:29 #2
Fandt en meget nemmere løsning .. opdaterede mit win 2k pro med sp4 og hokus-pokus, så kan win 2k læse dynamiske diske :)
Avatar billede AnyFellow Mester
05. august 2004 - 17:28 #3
Mon ikke det er på tide at lukke spørgsmålet? :o)
Avatar billede dstruct Nybegynder
06. august 2004 - 09:14 #4
jo .. hellere end gerne, men aner ikke hvordan :)
Avatar billede AnyFellow Mester
06. august 2004 - 09:26 #5
Du lægger selv et svar, og så accepterer du det efterfølgende.
Avatar billede dstruct Nybegynder
19. august 2004 - 09:41 #6
ahh easy peasy :)