Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan formattere jeg?

Jeg har lige købt ny computer med installeret XP på. Der er ingen floppy drev i.

Hvordan får jeg lige formateret hdd'en? Jeg har forsøgt med min win2k cd i og sat cdrom drevet som 1st boot. Men når den kommer der til skriver den bare at jeg skal trykke på en tast for at starte cd. og jeg trykker løs, men intet sker og den starter xp. Hva ska jeg gøre?
Avatar billede frostware Nybegynder
01. august 2004 - 22:38 #1
har du ingen xp cd? måske endda en 98cd?
Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:39 #2
jeg har ingen xp cd :|. Men kan være jeg har en 98cd inde i rode kassen :D, kigger lige
Avatar billede frostware Nybegynder
01. august 2004 - 22:42 #3
prøv at se om den kan boote på den, for at få konstateret om den overhovedet kan boote på cd'en
Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:50 #4
Jeg har desvære ingen 98 cd. Kunne det tænkes at tastaturet "går ud" når jeg skal trykke på en tast?

Jeg kan nemlig ikke trykke hverken numluck eller "f-lås" inde. (Knapperne lyser oppe i hjørnet, derved, ved jeg at de ikke virker)
Avatar billede frostware Nybegynder
01. august 2004 - 22:52 #5
men du har været inde i bios, ikke? dvs. at tastaturet i hvert virker i starten
Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:53 #6
ja, der virker det.

Når jeg bare har genstartet midt i boot så kommer der også den skærm frem hvor jeg skal vælge om jeg vil køre win normalt eller fejlsikret osv. Der kan jeg heller ikke rykke på noget som helst med tastaturet. Men jeg kan i bios
Avatar billede frostware Nybegynder
01. august 2004 - 22:54 #7
er det ps2 eller usb tastatur?
Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:55 #8
Det er tilsluttet usb da jeg ikke rigtigt kunne få lortet ind i ps2.. Kan være jeg lige skal prøve at sætte den i ps2
Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:57 #9
Det virkede fandme. Tak for hjælpen. har du nogen ide om hvorfor? eller bare mit tastatur der ik virker ordentligt via usb?
Avatar billede killerbrain Nybegynder
01. august 2004 - 22:58 #10
selvom jeg synes det lyder underligt :)..

men havde også problemer med min gamle computer med det tastatur, når jeg tilsluttede via usb. Den gik over i engelsk tastatur og virkede kun halvt. Så kan godt ske det er noget i den stil
Avatar billede frostware Nybegynder
01. august 2004 - 23:10 #11
det er ikke altid usb virker ordenligt udenfor windows. jeg har selv haft nogle tilsvarende problemer med det.