Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TV Kort, hvilket ?

HEj ...

Min bror vil gerne have et tvkort, men jeg er lidt i tvivl om hvad han skal købe, er her en som kan hjælpe ?

Der er 2 krav:

Der skal kunne give stereo lyd
Og det skal være så billigt som muligt, da han ikke skal bruge det til specielt meget.

i må gerne smide links.
Avatar billede freddyhansen Nybegynder
01. august 2004 - 22:30 #1
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:31 #2
ja den er smart, men der er ingen pris og står ikke hvor den kan købes
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:38 #3
Her er et der dækker behovene og en smule mere....
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70183 det koster en 700 kr. det er det jeg ville vælge.

Her er en lidt billigere version:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23280

/Tubber
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:38 #4
det må evt. godt være et af dem man tilslutter via usb
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:41 #5
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:41 #6
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:41 #7
kig under trust også er det usbtingen der hedder: Trust - USB2 Audio/Video Editor ?
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:42 #8
Men det er kun en 200 hvor det som jeg vil vælge er et 600 og med radio tuner
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:42 #9
hvad har det med 200 at sige ?
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:42 #10
Nej det er til at redigere video og lyd hvis der står sådan, det er en hardware encoder vil jeg tro :)
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:43 #11
ok.
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:43 #12
Det er modelnummer

600 er en størrer model som kan mere bl.a. er der radio tuner til
Avatar billede mahp1 Nybegynder
01. august 2004 - 22:43 #13
Tubber smid lige et svar
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:44 #14
Det du spørger om, der er ikke tuner på, du kan måske kører det gennem en video og bruge videons tuner....
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 22:46 #15
Kommer her :)

Husk at hvis man køber en tuner kan der følge et licenskort med, så kan den Audio/Video adapter kører via en video og bruge dens tuner så kan man måske spare en licens...

Om den kan det vil jeg skrive/ringe til shg og hører ad :)

/Tubber
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2004 - 22:59 #16
Selvom du ikke har noget FJERNSYN skal du/man betale licens alligevel

https://www.dr.dk/licens/index.asp => "Skal jeg stave det for dig"
http://www.kum.dk/sw4779.asp
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 23:26 #17
Majsmarken: Ja skal man og oftest står PC ikke i stuen så det kan ikke komme under samme installation, så der skal betales for tv-tuneren, men har man en video man betaler licens for i forvejen og kobler den til et kort uden tuner skal man IKKE betale en ekstra licens......

Tro mig har undersøgt jeg ved ikke hvad for at finde ud af hvordan jeg slap for at betale licens selv om jeg har tv.......
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2004 - 23:32 #18
Citat:
Stk. 2. Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan gengive lyd- eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg.

Stk. 3. Monitorer tilknyttet andet elektronisk udstyr anses for modtagere, såfremt de kan gengive lyd- eller billedprogrammer, som er spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg.

Altså een licens pr. husstand ...
Avatar billede tubber Juniormester
01. august 2004 - 23:43 #19
Hvad betyder denne her så ?

Stk. 4 . Flere højtalere, billedskærme eller andre monitorer i samme rum anses for en modtager, hvis de samtidigt kun kan gengive samme lyd- eller billedprogrammer, som er spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2004 - 00:11 #20
Altså een licens pr. husstand ...
Avatar billede tubber Juniormester
02. august 2004 - 00:29 #21
ok - læser den bare anderledes......

Hvis man f.eks. har et tv i stuen så er det en licens men bor der et barn på første salen som har tv så er det en anden licens.....

Men er det korekt det du skriver så kan han roligt købe et kort med reciver :)