Avatar billede olje1970 Nybegynder
01. august 2004 - 12:08 Der er 3 kommentarer

Dele mapper og printer i trådløst netværk

Hej

Jeg har oprettet et trådløst netværk derhjemme: 1 stationær og 1 bærbar pc. Nu vil jeg gerne dele forskellige mapper og printer de to pc´er imellem. Kan det lade sig gøre via et trådløst netværk, eller skal der kabler imellem de to pc´er ? Og i så fald, hvordan ?

På forhånd tak
Avatar billede serverservice Praktikant
01. august 2004 - 13:46 #1
Hvis ellers pcérne kan se hinanden over netværket er det samme fremgangsmåde som med kabelnetværk. Hvis det er via en router skal du bare dele nogle filer. I xp skal du køre guiden netværksinstallation fra netværkssteder og vælge deling. osv. I w98 skal man tilføje fil og printerdeling.
Hvilket OS og kan du se andre pcér over netværket nu?
Avatar billede olje1970 Nybegynder
01. august 2004 - 14:42 #2
Jeg har xp på begge pc´er. Jeg har ikke andre pc´er over netværket.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. august 2004 - 15:53 #3
gå til netværksforbindelse - lan - egenskaber- avanceret -fjern xp firewall på netkort.
netværksforbindelse kør guiden netværksinstallation - vælg deling.