Avatar billede saybot Nybegynder
31. juli 2004 - 21:08 Der er 10 kommentarer

Overclock temp.

heysa... jeg ville spørge om hvilken temp. i syntes er acceptabel ved overclockning...

jeg snakker her om cpu'ens varme ved idle :)
Avatar billede zenorph Nybegynder
31. juli 2004 - 21:13 #1
Skal lige have info på maskinen - AMD, Pentium osv. :-)
Avatar billede saybot Nybegynder
31. juli 2004 - 21:19 #2
Jeg kører med et Abit IC7-Max3 med en Pentium 4 - 3.0 @ 3.5 Northwood
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 21:28 #3
Dette var et gæt: http://www.overclocking.com/ - bare for generel info...
Avatar billede saybot Nybegynder
31. juli 2004 - 21:30 #4
okay.. jeg ville nu bare hører jer... meget sjovt at hører :)
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
01. august 2004 - 16:47 #5
en p4 på et max3 kan godt tillade sig at blive en 55-60 grader, da rygtet siger at max3 måler 10 grader forkert ( ca )...

og en p4 må vist blive en 50 grader... MAX..
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
01. august 2004 - 16:49 #6
Hvorhenne ser man hvor varm den er?
Avatar billede saybot Nybegynder
01. august 2004 - 17:32 #7
du mener at den må blive 50 ved idle ikk? for ellers er det vist ikk rigtigt hehe
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
01. august 2004 - 23:16 #8
jo..
hvis den ifølge programmet bliver 50idle er det ganske acceptabelt...
Avatar billede ernst_himself Nybegynder
22. august 2004 - 16:54 #9
Under 40 grader
Avatar billede spuncut Nybegynder
15. september 2004 - 03:23 #10
Det afhænger fuldstændig af hvad omgivelses temperatur du har,
(med mindre at du har en eller form for aktiv køling kompressor, peltier)
samt hvor meget kølekapacitet du har til rådighed, hvis din CPU-køler
kører for fulde RPM har du feks. ingen ekstra kølekapacitet til rådighed.
Men hvis vi går ud fra at du bruger luft-køling og har en stue temperatur
på 20° og hvis du så ikke har alt for meget støv i dit kabinet samt hæderlig
kabinet-ventilation, så vil jeg foreslå at du tilstræber en temperatur under 50°
ved ca. ½ max-RPM på din CPU-køler ved Idle.
for at vende tilbage til din kabinet-ventilation bør der ikke være mere end 2° i
forskel mellem din stuetemperatur og kabinet-temperaturen, ellers er dit kabinet ikke ventileret nok.
MVH