Avatar billede garfi Nybegynder
31. juli 2004 - 12:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

linje til lanparty hvordan.

Vores lanparty nettrip er blevet aflyst. )-:
og så har vi fået den idé at holde noget selv i en bunker i kbh som ikke er så dyr og leje plus de er kølige i denne sommer varme (-:. problemet er hvordan man for en heftig adsl linje i en weekend og kan det overhovedet lade sig gøre.. har tænkt lidt på at få flere linjer ind og derefter samle dem via en server.
nogen ideer. please
Avatar billede rosenberg Nybegynder
31. juli 2004 - 12:21 #1
Hmm skriv en ide beskrivelse m.m. og søg evt efter en sponsor...
spørg fx firmaer som levere netværk...
Avatar billede garfi Nybegynder
31. juli 2004 - 12:24 #2
ja du kunne man men det er kun menningen at det skal være privat. til omkring 50 personer
Avatar billede rosenberg Nybegynder
31. juli 2004 - 12:29 #3
oki... Jeg er ikke klar over om man kan leje et vetværk ? prøv evt at kigge på www.tdc.dk
Avatar billede garfi Nybegynder
31. juli 2004 - 12:32 #4
har prøvet tror bare ikke de sælger de linjer på weekend basis
Avatar billede rosenberg Nybegynder
31. juli 2004 - 12:32 #5
hehe nej ;)
Avatar billede blyno Praktikant
31. juli 2004 - 12:34 #6
Men er der linier i bunkerne ?

Sonofon tilbyder trådløst ADSL - men det er nok overkill i den sammenhæng:

Bemærk, at SONOFON ofte er i stand til at levere Bredbånd på lokationer hvor der ikke kan leveres Bredbånd via ADSL eller SHDSL, da vi kan levere Bredbånd via trådløs forbindelse(FWA), hvor der opsættes en mindre antenne på installationsadressen. Det betyder at vi kan levere i landområder langt fra TDC-centraler og på lokationer, hvor det er vanskeligt at fremføre kobber. SONOFON dækker det meste landet med trådløs fremføring af Bredbånd. Der kan dog være lokale forhold, som nødvendiggør at modtageantennen opsættes ekstra højt. I disse tilfælde vil vi, om det ønskes, give et tilbud på en specialinstallation, hvor oprettelsesprisen afspejler ekstraomkostningerne ved etablering.
Avatar billede garfi Nybegynder
31. juli 2004 - 12:35 #7
men kender en tdc mand som sætter linjer op, og hvis man kunne sætte fire bredbåndslinjer op via cypercity, så kunne mand booste dem og så derefter samle dem til en linje tror du man kan det
Avatar billede garfi Nybegynder
31. juli 2004 - 12:36 #8
blyno er du fra sonofon eller er det noget du har fundet på deres side
Avatar billede garfi Nybegynder
28. november 2004 - 12:32 #9
fik sat to adsl linjer sammen vi server 2003 virkede fint krævede bare en server, med tre lan kort i og selvfølgelig server 2003, fulgte opsætnings guiden