Avatar billede wofd Nybegynder
30. juli 2004 - 18:51 Der er 6 kommentarer

Boot og power problemer

Hej
Jeg har lige samlet min nye pc, men jeg har problemer.

For at få maskinen til at starte og tænde for skærmen, bliver jeg nødt til at tænde pc´en, slukke den of tænde den igen, ellers sker der ikke noget.

Når computeren så er startet og den kommer til det punkt hvor den checker hvilke medie den skal boote fra, er det som om en timer går i gang. For ca. 10-15 sek efter slukkes strømforsyingen helt.

Jeg tror det sidste må have noget med BIOS opsætning at gøre, for den virker fint inde i BIOS instillingsprogrammet.

Hvis der nogen der har lyst til at hjælpe, ville det være rart.

Tak
WOFD

HARDWARE:
Pentium 4 2.8 Ghz (suport for hyper treading disabledi bios)
Abit IS7 serie bundkort
1024 DDR ram 400 mhz (dual channel (placeret i slot 1 og 3))
Gerforce 4 64mb ram
30 GB harddisc (IDE 1)
Cdrom (IDE 2)
Floppy

Der er ingen slave drev.
Avatar billede screem_brille Novice
30. juli 2004 - 19:05 #1
kontroller at blæser og køler er monteret korrekt, samt at alle stik sidder korrekt, hvad siger temperaturen i BIOS?
Avatar billede wofd Nybegynder
30. juli 2004 - 19:11 #2
CPU: 95 C*
Warning CPU TEMP: 85 C*

Tak for din hurtige reply
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. juli 2004 - 23:05 #3
Det lyder varmt med 95 C.
Du er sikker på, at blæseren til cpu kører??

Er du også sikker på, at der er kølepasta mellem køler og CPU, og hvis køleren kommer med "kølermåtte", at den er tilstede ? ?

Sidst men ikke mindst, at alle krogene på køleren har fat i befæstigelsen på bundkortet. ? ? ?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:07 #4
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 12:07 #5
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 01:21 #6