Avatar billede thuresensvej Nybegynder
29. juli 2004 - 12:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aflæsning af harddisk temperaturer

Det er fordi jeg har fået ny strømforsyning så jeg har rokeret lidt i kabinettet for at få ledningerne til at passe, så nu har jeg ikke længere en blæser sidden og køle direkte på Harddisken, så jeg vil gerne holde lidt øje med temperaturen, for at se om det er holdbart.

Hvad siger i er det noget hø ikke have en blæser der?
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
29. juli 2004 - 12:52 #1
Så jeg mabgler et program der kan aflæse harddisk temperaturen, og hvad er max temp en harddisk må have?
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
29. juli 2004 - 12:53 #2
Speedfan er et glimrende program
http://www.almico.com/speedfan.php

Harddisken på helst ikke være varmere en 40-45ºC
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
29. juli 2004 - 12:54 #3
Hvis der ikke er temp-sensor i harddisken, så kan du bare mærke med dine fingre. Hvis du brænder dig er den for varm...
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
29. juli 2004 - 13:04 #4
takker.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
29. juli 2004 - 13:24 #5
bundgaard666 29/07-2004 12:54:17 > hehe.... det må så nok være den letteste og mest rigtige metode.. :)

thuresensvej > Nu ved jeg jo ikke hvad miljø din pc står i.
Men normalt er det ikke nødvendig med hdd køling!?!
Jeg har en server stående som ikke er ektra kølet, og står tændt 24/7.
Min hddtemp når aldrig over 30 grader.
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
29. juli 2004 - 13:28 #6
Der er også meget forskelligt for mærke til mærke.

Jeg har haft nogle Western Digital, som blev meget varme og så har jeg nogle Seagate, som ikke bliver specielt varme.

Hvis de er varme, så er det en god ide at sætte køling på da det forlænger levetiden væsentligt. Der skal ikke meget til at køle den/dem ned.