Avatar billede donn Nybegynder
29. juli 2004 - 12:37 Der er 4 kommentarer

Uprovokeret genstart og fejl i ram test (goldmemory)!

Efter monteringen af et nyt bundkort (FIC AU13) er min computer begyndt at genstarte spontant jeg har prøvet flere gange at reinstallere XP, men det hjælper højest et par dage hvorefter den går i gang igen. Det sker hurtigere og hurtigere efter genstart, tilsidst når man kun lige at se skrivebordet før genstart.
Jeg har kigget lidt på forskellige spørgsmål her i forum og det har fået mig til at konkludere at det kan være ram eller cpu der er i stykker. Derfor har jeg kørt goldmemory og den fandt fejl. Den giver samme melding som på screenshot nummer to på dette link: http://www.goldmemory.cz/screen.php
Dog er der efter en gennemgang kun 21 fejl!
Mit setup er:
Athlon 1600 xp
256 ddr pc2100 ram
FIC AU13 bundkort
Terratec Cinergy 400 tv kort.
Logitech keyboard
Ati radeon 9600
Win xp sp 1.

Skyldes mit problem rammen? Er der noget jeg kan prøve forinden jeg stormer ud og køber ny ram?

Mvh

donn
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
29. juli 2004 - 12:40 #1
Du kunne prøve at låne en ramklods af en bekendt, hvis det er muligt.

Normalt skyldes denne fejl at CPU-køleren er sat forkert på så den ikke køler ordentlig. Nu når du får fejl i Goldmemory, så er det nok rammene, men tjek lige køleren, så det ikke er det.
Avatar billede donn Nybegynder
29. juli 2004 - 15:04 #2
Tak for svaret.
Findes der nogle programmer eller en metode hvor man kan tjekke cpu og køler?
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
29. juli 2004 - 17:35 #3
Du kan aflæse cpu-temperaturen i BIOSen. HVis den er høj, så sidder køleren forkert.
Hvis du kan nå det, så kan du også installere et program i Windows, som gør at du kan se temperaturen.
http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede donn Nybegynder
11. august 2004 - 16:19 #4
Findes der et program, hvor man kan teste sin CPU for fejl?
Hvis jeg går ind i mit billede bibliotek fra genvejen i startmenuen for jeg en Runtime fejl og startlinienen forsvinder kort, hvorefter den kommer igen. Kan dette også skyldes ramfejlen?