Avatar billede hamlet Nybegynder
28. juli 2004 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Programmer sløve til at lukke

Hej.

Når jeg har en del vinduer åbne, stifinder og explorer-vinduer .. og jeg gerne vil lukke dem .. så skal jeg tålmodigt vente ca. 1½ sekund fra jeg har trykket på krydset for at lukke et vindue til jeg kan lukke det næste.

Nok kan windows være sløvt, men jeg har ikke oplevet sådan en forsinkelse på andre pc'ere med windows.

Jeg har selvfølgelig overvejet en reinstall af windows, men jeg synes det er for nemt .. måske hjælper det ikke engang.  :)

Hvordan får jeg speedet lukningen af explorer/stifinder vinduer op?
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2004 - 22:01 #1
hvilken windows kører du

Du kunne jo starte op i fejlsikret F8 under opstart og
køre fuld scandisk
defragmentering
lægge din xp cd i drevet og køre denne kommando fra kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
tjekker og retter systemfiler
Er det win98 er kommandoen blot sfc

siger ikke det løser sagen, men kom med lidt respons. Defrag kan tage lagn tid hvis det er længe siden
Avatar billede hamlet Nybegynder
28. juli 2004 - 22:38 #2
Jeg bruger XP Pro.

Jeg har godt nok ikke defragmenteret, men det burde vel heller ikke have noget at sige? Det er jo bare en simpel "luk" vindue funktion der skal kaldes.

Jeg har bemærket at jeg f.eks. kan åbne 10 Paint vinduer lige efter hinanden og lukke dem lige så hurtigt igen. Det er kun når det er stifinder eller IE vinduer der skal lukkes at der er en forsinkelse på lidt over 1 sekund ved lukning.

Men jeg prøver med en defrag. :)
Avatar billede hamlet Nybegynder
28. juli 2004 - 23:05 #3
Det hjalp ikke en hujende fis. :(
Avatar billede hamlet Nybegynder
28. juli 2004 - 23:27 #4
Kørte sfc /scannow og der var intet at komme efter der.

I safemode er der ingen problemer med forsinkelser.

Så det kan være en driver eller noget.
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2004 - 23:39 #5
vi kunne jo prøve en geninstallation af explorer
hugget fra arlet

Virker det ikke, bliver du nødt til at geninstaller din IE.

1: Hent IE 6.0 sp1 først og læg den på skrivebordet. hent den her : http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

2: Klik på Start - Kør, skriv Regedit og klik på OK.

3: find denne sti : HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} Sikre dig at det er præcis disse numre

4: Højre klik på den streng som hedder >>IsInstalled<< og ændre den fra 1 til 0.

5: Luk det hele ned

6: dobbeltklik på IE6.0 sp1, som du har liggende på skrivebordet

Så har du en frisk installation af internet explorer

NB Du kan evt lave en backup af din regedit.
Filer-Export vælg gem som
Avatar billede hamlet Nybegynder
29. juli 2004 - 00:23 #6
Så har jeg installeret IE6 og der er ingen forskel.  :(
Avatar billede hamlet Nybegynder
31. juli 2004 - 00:25 #7
Jeg reinstallerede XP og problemet blev løst.

Lukker spørgsmålet.