Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
28. juli 2004 - 07:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

program der kan rette id3 tags

jeg har en masse mp3'er hvor der enten mangler eller er forkert info i id3 tags'ene....

nogen der kender et program der vha. internettet kan rette dem automatisk..
Avatar billede grafix Nybegynder
28. juli 2004 - 09:01 #1
Hent winamp fra www.winamp.com installer programmet, og gå i file - view file info, her kan du editere tags.... :-)
Avatar billede grafix Nybegynder
28. juli 2004 - 09:01 #2
Det var faktisk et svar ;-)
Avatar billede belle Nybegynder
28. juli 2004 - 13:05 #3
der findes ikke nogen programmer der kan automatisk kan rette det via nettet men der findes en mængde programmer der kan rette dem ud fra filnavnet eller hvor du kan rette dem manuelt. et at de bedre er tag & rename
http://www.softpointer.com/tr.htm
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
28. juli 2004 - 14:03 #4
der findes programmer der kan rette id3 tags via nettet, vha. fx. freedb.freedb.org... jeg har haft et på et tidspunkt, men kan ikke længere huske hvad det var for et..

det er noget med at programmet tjekker en eller anden code på mp3'en som er Genereret udaf lyden i sangen. den tjekker så efter en lignende kode på nettet, eller en der ligger i nærheden af den...
Avatar billede belle Nybegynder
28. juli 2004 - 14:49 #5
det er vist kun når du ripper en original cd den kan fange musik info fra nettet. har aldrig hørt om andet. og når musikken først var komprimeret til mp3 kan det ikke checkes op mod de cd databaser. men det kan være jeg tager grundigt fejl og hvis jeg gør vil jeg gerne vide mere om det program der kan tage en vilkårlig mp3 og finde ud af dens id3 tag ud fra en online db. sådan et program kunne jeg osse godt bruge
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
28. juli 2004 - 18:24 #6
jeg er ret sikker på at et sådanne program findes... der ligger en slags kode i alle mp3'er som er bestemt af musikken i mp3'en... det er den kode programmet kigger efter på nettet, nogle gange finder den kun en kode der ligner, også kan man se hvor mange procent der er ens... sådan virkede det program jeg havde i hvertfald...
Avatar billede belle Nybegynder
29. juli 2004 - 00:07 #7
jeg vil se det før jeg tror det så jeg lurer lige med videre her. men jeg har aldrig hørt om sådan noget eller noget der ligner andet end ved originale cd'er hvor der som du nævner er en kode på (dog ikke ved selve nummret men på cd'en) der så kan checkes op imod freedb.org og andre.
ikke mere fra mig i denne sag. jeg følger med fra sidenlinien for at se om der kommer noget frem i lyset
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
21. september 2004 - 16:10 #8
siden der ingen svar er kommet lukker jeg spørgsmålet