Avatar billede spiludvikler Nybegynder
27. juli 2004 - 23:36 Der er 19 kommentarer

Udvikling af computerspil

Hej

Vi sørger kompetente spiludviklere til at udvikle et computerspil. Computerspillet er et spil som ikke findes på markedet, og vi ønsker kun seriøse henvendelser.

Dine kvalifikationer:

Du skal kunne programmere et spil, der er ligeså avanceret som Championship manager.

Hvis du skulle have interesse i projektet, i en eller anden form er du velkommen til at kontakte os på kwk@mail.dk.

P.S. Vi kan selvfølgelig ikke skrive noget konkret omkring projektet i dette forum.

Mvh

Friends Connection
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2004 - 23:48 #1
Lige et spørgsmål,

du skriver: "Du skal kunne programmere et spil, der er ligeså avanceret som Championship manager."

Hvor mange vil teamet blive på samt vil aflønningen være fast løn eller del af overskud ?

mvh.
Questis
Avatar billede spiludvikler Nybegynder
27. juli 2004 - 23:56 #2
teamet skal bestå af det antal personer som der er nødvenigt.
Det tages jo til overvejelse når der er set på ansøgernes kvaliteter.

Lønningsform og størrelse vil blive aftalt efter den ansattes kvalifikationer og ønsker fra begge parter.

Men det er et dybt seriøst projekt og regner med det bliver en stor succe !

Mvh

Friends Connection
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2004 - 23:57 #3
hvad tænker du på mht programmerings-sprog? er det til web eller?
Avatar billede spiludvikler Nybegynder
28. juli 2004 - 00:00 #4
Det skal være et spil der skal udgives i butikkerne og det er et "stort" projekt.

Vi har ingen erfaring eller viden indenfor programmering osv. og hvis vi havde ville vi ikke udlicitere opgaven.

Men vi ønsker kun ansøgninger fra folk der kan programmere spil i stil med Championship manager.

Håber det var svar nok ?

Mvh

Friends Connection
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2004 - 00:17 #5
Hmm... I kan lige så godt søge efter Gud. :o)

Kvalifikationer: Programmer et spil, der er lige så avanceret som Championship Manager.
Ja, der er sikkert flere, som kan programmere det. På 20 år!

De krav I stiller er fuldstændig helt og aldeles uladsiggørlige! Et spil som Championship Mananger er lavet af et team på sikkert minimum 20 personer, som sikkert har arbejdet hver eneste dag i minimum et år for at lave en af de versioner, der kendes idag.

Og det hold vil I så ha' i en person?!?! :o) Lønningsform og størrelse til den person, der kan lave jeres spil fortjener sgu at blive millionær på at lave det spil for jer!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2004 - 00:18 #6
NB: Jeg er ikke forarget, knotten eller lign.

Jeg tror bare slet ikke, I har et begreb om, hvad I spørger om! :)
Avatar billede spiludvikler Nybegynder
28. juli 2004 - 00:35 #7
Tjek lige dine kilder inden du udtaler dig.

Champ manager blev opfundet af 2 programmøre og lavet i en kælder på et år !

Men vi ønskede ikke folks negative kommentar men positive folk som synes projektet kunne være spændende og som har kvalifikationerne.

Mvh

Friends Connection
Avatar billede lemon Nybegynder
28. juli 2004 - 00:40 #8
Spændende, hvor i landet holder I til ?
Avatar billede spiludvikler Nybegynder
28. juli 2004 - 00:44 #9
Herning i midtjylland.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juli 2004 - 08:57 #10
no money no honey
Hvis I ikke har finansiering så glem det. - Eller installer en C++ compiler selv og kom igang.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2004 - 09:28 #11
Tjek selv kilderne... Det var version 1 skrevet i basic! :) Og det er vel ikke den I har brug for?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. juli 2004 - 09:52 #12
Eidos har udviklet Championship manager, men har indstiller
nye udgivelser pga. de ikke kan tjene investeringen hjem.

Er du klar over hvad det kræver? Både med hensyn til kapital til
markedsføring, software mv.

Udvikling af spil af den type vil i fremtiden koste 30-60 mio. kr. for et spil, og så løber markedsføringen nemt op i 60 mio. kr. på verdensplan.

Dvs. i ligger inde med reserver på 100 mio. kr.?

Desuden kræver det udvikler teams på flere hundrede mand og min. 18 måneder...

Nogle af de tungeste drenge og mænd indenfor spiludvikling: http://www.spiludvikling.dk

/per
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juli 2004 - 10:54 #13
eller måske kunne man spørge: Ligger i inde med en 50 siders forretningsplan som belyser hvad i har lavet af markedsanalyse, hvilke investorer i forventer, hvorledes i forventer at salg og distribution skal fungere, budgetter osv? Og har I nogle lange flotte CV'er som gør at investorer rent faktisk kunne have lyst til at pumpe penge i Jer?
Avatar billede ambrass Nybegynder
28. juli 2004 - 12:25 #14
Giv dog manden en chance, i stedet for at sable ham ned...

Hvis vil fortælle lidt mere eller høre om hvad jeg har lavet, så skriv til mig på kambrass@vip.cybercity.dkNOSPAM.
Avatar billede kanding Nybegynder
28. juli 2004 - 12:56 #15
Championship manger er ikke "rocket science". Jo, man skal holde styr på sit design og planlægge det nøje, da meget data skal påvirke hinanden, men en stor del af det er ret simpel AI. Jeg kan ikke se at det behøver at blive udviklet i c++ eller java. Director og flash ville kunne klare opgaven. Men det kræver god planlægning, med opdatering og udvidelse for øje.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. juli 2004 - 14:51 #16
kanding> Championship manager koster ca. 600 kr. til Xbox, så det er
jeg ikke helt sikker på. Det kan godt være at det er simpelt, men der
er ikke helt billigt at udvikle.

/per
Avatar billede strych9 Praktikant
28. juli 2004 - 15:22 #17
kig på prisen på emballering alene.. Er du klar over hvad 4-farvet tryk koster?

Under alle omstændigheder så "sabler" jeg fordi dette lugter af "Vi har en ide som vi synes er god. Kom og lav det hårde arbejde frivilligt og ulønnet!" - Sagen er at ideer og koncepter er der masser af derude. Sikkert også nogen der er bedre end omtalte. Det er usandsynligt svært at sælge en god ide, og kun ca 1% af de "gode" ideer derude ender med at være success (eg. at der bliver tjent penge på dem). Derfor skal man også være hård og erfaren (eller extremt og _usandsyneligt_ heldig) for at lave sådan en opstart. At være en knægt fra Herning med en ide holder ingen steder. Det er der ingen seriøs programmør der gider at arbejde med. Der skal mere på bordet, og hvis de nu bare ville sige et eller andet med "Vi har gode kompetencer i forbindelse med salg" eller marketing eller whatever, så ville det straks være mere attraktivt.
At CM startede med 2 fyre i en kælder med VB betyder altså ikke at der overhovedet blev tjent penge på den første CM titel og den nåede da vist heller ikke samme salgstal som de nyeste titler vel? Anekdoter kan ikke bruges til et klap. Kom med tørre tal og kolde kontanter i stedet.
Avatar billede morgel Nybegynder
28. juli 2004 - 18:58 #18
Bare et gæt!... - en af årsagerne til at alle disse gode ideer aldrig bliver til noget, kunne måske være at ideernes ophavsmænd, straks bliver klapset, såfremt der ikke ligger en 100% vandtæt handligsplan klar.

Men jeg er da helt enig i at der nok skal lidt flere fakta på bordet her!
Avatar billede kanding Nybegynder
29. juli 2004 - 09:44 #19
Det viser sig jo også at de 2 brødre har tjent deres penge. Ikke i den første version, men på længere sigt. Tingene behøver jo ikke at vabsolut ære et "instant hit". Der er ingen tvivl om at branchen er hård og folk ikke bare investere i hvad som helst, så, få noget ordenligt demo materiale op og stå, samt en business plan, så er man godt på vej. Derefter er det vel op til om ideen bærer vand...