Avatar billede thuresensvej Nybegynder
27. juli 2004 - 20:08 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af kvalitet udseende og andet

Hej.

Jeg står og skal til at købe nyt kabinet, jeg har fundet 2 som jeg syntes er rigtig fede, men jeg har nu kigget så meget o glænge på dem at jeg ikke kan bestemme mig, jeg vil gerne have jer til at give de to kabinetter karakterer efter hvad i syntes.

karakterer efter 13 skalaen 20 point til hver person som deltager.

Karakterer gives på følgende punkter:

-Udseende
-Kvalitet
-Kølingseffekt

Kabinet 1.

http://www.3dvelocity.com/reviews/wavemaster/tact0.htm

Kabinet 2.

http://www.coolermaster.com/keyfeatures/chassis/cav-t01.htm

Skal siges at begge kabinetter er UDEN sidevindue, og UDEN psu

Jeg vil gerne be jer om ikke bare komme med hurtige besvarelser, kig på linksene og se specs. omkring begge to.

På forhånd tak.
Avatar billede bernie Nybegynder
27. juli 2004 - 20:12 #1
syntes 2 er den flotteste og sntes det er fedt der er en støjmåler i kabinettet og ser ud til at være god plads i (godt air flow)
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
27. juli 2004 - 20:15 #2
Jeg vil gerne be dig om at læse mit spørgsmål en gang til, ellers bliver dit svar afvist
Avatar billede bernie Nybegynder
27. juli 2004 - 20:21 #3
-Udseende 8
-Kvalitet ? (ingen ide)
-Kølingseffekt 5
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. juli 2004 - 21:16 #4
Kabinet 1:

Udseende: 8
Det er et flot kabinet. Men stregen på tværs i midten, syntes jeg bryder det ellers så flotte design. Derudover, syntes jeg heller ikke at det blå forneden passer til kabinettet. Den ville have været pænere uden det blå og stregen. Det blå ser ud til at omgive noget som buler ud fra kabinettet. Det bryder også med den bølgeformede front.

Kvalitet: 9
Det er svært at give en karakter for kvaliteten. Det at der er aluminiumsfront, gør at man ville få det indtryk at det er af meget god kvalitet. Men det er som sagt svært at bedømme uden at se kabinettet i fysisk stand.

Kølingseffekt: 7
Kølingseffekten i dette kabinet tror jeg er udemærket. Der sidder en blæser bag på kabinettet som suger luft ud. Derudover sidder der også 2 blæsere som suger luft ind af fronten. Men hvor meget luft der egentligt kan komme ind, pga. af den tilsyneladende lukkede front, ved jeg ikke. Kølingen vil i tilfældet af et godt luftindtag i fronten, kunne køle HDD'erne. Men hvis disse bliver meget varme, vil der ske det at den blæser varm luft gennem kabinettet. Så hellere at kølerne sad et sted, hvor HDD'erne ikke var i vejen.

---------------------------

Kabinet 2:

Udseende: 11
Udseendet på Cavalier 1 kabinettet er utroligt flot. Meget bedre end på kabinet 2. Her er der tyk linie tværs over fronten som bryder det bølgeformede design, ellers noget lys, som ikke passer til designet. Linien tværs over er tilgengæld holdt rimelig tynd og i et anonymt design. Linien på langs med kabinettet som inddeler kabinettet i 2 forskellige nuancer syntes jeg er meget flot. Det er ikke den samme sølvgrå farve som præger fronten, som på "Kabinet 1". Derudover er måleenheden meget lækker. Det er fedt den er holdt i en analogisk udformning, da alt alle ting i dag vedrørende computere jo er digitale. Også tænd og reset knappen er holdt i et pænere og passende design. De er også placeret mere anonymt.

Kvalitet: 10
Tror at kvaliteten er bedre i det her kabinet end i "Kabinet 1". Men dette er baseret ud fra designet. Designet er mere gennemtænkt, så det ser selvfølgelig også pænere ud. Men kan ikke sige om materialets kvalitets er bedre.

Kølingseffekt: 7
Kølingen er ligesom i "Kabinet 1". Nu er der ikke billeder som viser dette kabinet inde i, ligeså godt som med "Kabinet 1", men jeg tror ikke der er den helt store forskel på de to kabinetter.
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. juli 2004 - 21:17 #5
**Skulle sættes som svar**

Kabinet 1:

Udseende: 8
Det er et flot kabinet. Men stregen på tværs i midten, syntes jeg bryder det ellers så flotte design. Derudover, syntes jeg heller ikke at det blå forneden passer til kabinettet. Den ville have været pænere uden det blå og stregen. Det blå ser ud til at omgive noget som buler ud fra kabinettet. Det bryder også med den bølgeformede front.

Kvalitet: 9
Det er svært at give en karakter for kvaliteten. Det at der er aluminiumsfront, gør at man ville få det indtryk at det er af meget god kvalitet. Men det er som sagt svært at bedømme uden at se kabinettet i fysisk stand.

Kølingseffekt: 7
Kølingseffekten i dette kabinet tror jeg er udemærket. Der sidder en blæser bag på kabinettet som suger luft ud. Derudover sidder der også 2 blæsere som suger luft ind af fronten. Men hvor meget luft der egentligt kan komme ind, pga. af den tilsyneladende lukkede front, ved jeg ikke. Kølingen vil i tilfældet af et godt luftindtag i fronten, kunne køle HDD'erne. Men hvis disse bliver meget varme, vil der ske det at den blæser varm luft gennem kabinettet. Så hellere at kølerne sad et sted, hvor HDD'erne ikke var i vejen.

---------------------------

Kabinet 2:

Udseende: 11
Udseendet på Cavalier 1 kabinettet er utroligt flot. Meget bedre end på kabinet 2. Her er der tyk linie tværs over fronten som bryder det bølgeformede design, ellers noget lys, som ikke passer til designet. Linien tværs over er tilgengæld holdt rimelig tynd og i et anonymt design. Linien på langs med kabinettet som inddeler kabinettet i 2 forskellige nuancer syntes jeg er meget flot. Det er ikke den samme sølvgrå farve som præger fronten, som på "Kabinet 1". Derudover er måleenheden meget lækker. Det er fedt den er holdt i en analogisk udformning, da alt alle ting i dag vedrørende computere jo er digitale. Også tænd og reset knappen er holdt i et pænere og passende design. De er også placeret mere anonymt.

Kvalitet: 10
Tror at kvaliteten er bedre i det her kabinet end i "Kabinet 1". Men dette er baseret ud fra designet. Designet er mere gennemtænkt, så det ser selvfølgelig også pænere ud. Men kan ikke sige om materialets kvalitets er bedre.

Kølingseffekt: 7
Kølingen er ligesom i "Kabinet 1". Nu er der ikke billeder som viser dette kabinet inde i, ligeså godt som med "Kabinet 1", men jeg tror ikke der er den helt store forskel på de to kabinetter.
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
27. juli 2004 - 21:26 #6
Takker re-fles jeg undrer mig bare over hvordan kabinet 2 kan tage luft ind da fronten ser ud til at være massiv?
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. juli 2004 - 21:29 #7
Som regel er det et hul mellen fronten ig selv kabinettet nedenunder. Mit kabinet har en køler foran som suger ludt und, men har ikke  hullder i fronten, men kan tage luft ind under kabinettet. Det hjælper dig ikke meget hvis kabinettet står på gulvet og ikke er løftet op som mit er, står på et slags stativ.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. juli 2004 - 00:16 #8
Jeg har det første og er allerede træt af de metal låger foran - ellers er det et nice kabinet.

Coolermaster er ikke specielt lydløst - men på kølings området er det fedt
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
28. juli 2004 - 11:22 #9
freehelp>> det med du er træt af lågerne er det fordi magneten ikk er dtærk nok? har hørt flere sige dette
Avatar billede freehelp Praktikant
28. juli 2004 - 12:14 #10
ja bl.a og du bliver træt af den irriterende låge med tiden tro mig
Avatar billede egidiussen Nybegynder
28. juli 2004 - 17:01 #11
Hejsa
Jeg har ikke saa meget tid til at give en uddybende vurdering - jeg sidder paa en cafe i Bangkok :)

Generelt laver coolermaster ok kabinetter til penge og de ser godt ud.

Du kunne vt overveje:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87972
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87973

Skipper
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
28. juli 2004 - 19:48 #12
takker for hjælpen

Der var ikke så mange med svar og ville jo give 20 point til hver enkelt. så re-flex får halvdelen af points altså 100. hvis nogen syntes det er uholdbart så sig til så finder vi ud af det i ro og mag ;o)
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
28. juli 2004 - 19:49 #13
nå kom til at gi ham allesammen, pyt det er jo bare point ;o)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:10 #14
Mon ikke re-flex opretter et spørgsmål med point til egidiussen??
Avatar billede thuresensvej Nybegynder
29. juli 2004 - 12:50 #15
Jo det ville være rimeligt, det må være op til hans egen samvittighed