Avatar billede planet_orion Nybegynder
26. juli 2004 - 23:41 Der er 2 kommentarer

Promise Fasttrack S150 TX4 og FreeBSD 4.10

Hej alle,

Er der noget specielt man skal gøre for at få lov til at se diskene under installation af FreeBSD 4.10? Jeg har rimelig erfaringer med FreeBSD, men når det gælder driver, så kniber det godt nok lidt meget.

Når jeg booter via CD, så får jeg ikke lov til at oprette filsystemet, hvilket nok tyder på at den ikke kan genkende kortet.

Kan det løses let? Eller findes der nogle bedre kort, som kan bruges på FreeBSD unden problemer?

Systemet skal køre 2 stk 200 GB i mirror SATA, til filtering af virus/spam samt køre webserver.

Med venlig hilsen

//Berg
Avatar billede skwat Praktikant
26. juli 2004 - 23:47 #1
Avatar billede planet_orion Nybegynder
27. juli 2004 - 13:09 #2
Nej, det er heller ikke under 4.9, men under 4.10 er den da med i listen.

Men har du nogle gode/dårlige erfaringer med diverse SATA raid controller under FreeBSD?

Eller kender du en løsning, så man kan få det til at fungere under 4.10?

Med venlig hilsen

//Berg