Avatar billede webactor Nybegynder
24. februar 2001 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

shit !!

jeg er ved at lave en flash film bestående
af ca. 20 scener , med en preloader som første scene (preloader scene) !
skal Endframeét være i sidste scene og i sidste frame og er det nok , hvis man skal se hele flash filmen (alle scener) ??? mvh webactor
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. februar 2001 - 16:33 #1
Jeg er ikke helt med på dit spørgsmål??

En preloader er en rigtig god ting. Dog vil jeg lige sige at det lyder meget voldsomt at preloade 20 scener.

M.h.t. spørgsmålet:

Det kommer jo an på om du vil preloade hele filmen eller kun en del af den?? Hvis du vil vise alle scener lige i rap er det fint at bruge din metode. Afhængigt af projektets størrelse burde du dog kunne nøjes med at preloade de første par scener og alligevel se dem alle i rap.

Et tåget svar, men jeg er altså heller ikke helt med på hvad du spørger om??

http://fotx.net/nikolajdu
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. februar 2001 - 16:41 #2
Jeg kan godt forstå hvad du mener, du har glemt at lave din preloader først.

Du kan gå ind i scene editoren via window>panels>scene, og trække din preloader scene op i toppen. Derefter skal du ændre din numre på scenerne.

/per
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. februar 2001 - 16:52 #3
Hoejrup mystisk for jeg har lige fået en mail der skriver noget helt andet.

Nå men svaret på mailen for du lige her.

Hey.

Den løsning du skal bruge er at loade eksterne movies ind.

Du skal altså lave f.eks scene 15-20 som en swf.fil for sig selv selvfølgelig ien med preloader inden i. Nu skal du så bruge LoadMovie til at loade den nye film med preloader ind i din film.

loadMovieNum (\"MIN_FIL_MED_SCENER_OG_PRELOADER.swf\", 0);

Spørg igen hvis du ikke fatter en brik.

For en god ordens skyld bør du for fremtiden svare på www.eksperten.dk og ikke på min mail. Det er simpelthen fordi alle har ret til at se hvorfor der gives point. Hvis vi snakker over mail eller ICQ kan ingen se dit spørgsmål eller svaret. Der er også den fordel at de andre brugere har muligheden for at svare. Så behøver du ikke vente på at jeg tager mig sammen.

Hygge

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. februar 2001 - 17:06 #4
nikolaj, jeg er fuldstændig enig med dig.