Avatar billede dark. Nybegynder
25. juli 2004 - 15:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Format af celle

på mit regneark er der en søjle hvis celler indeholder nogét tekst, fx 15, 16x17 osv. men hvordan kan man få excel til at skrive cm efter, jeg har forsøgt med "## [$cm-1]" men det virker kun hvis der står tal i feltet.
Avatar billede ortoft Nybegynder
25. juli 2004 - 16:13 #1
Du skriver bare

@ "cm"

i brugerdefineret formatering. Så skulle det fungere.

/Ørtoft
Avatar billede dark. Nybegynder
25. juli 2004 - 16:54 #2
så virker den kun hvis der ikke står tal :-(
Avatar billede bak Seniormester
25. juli 2004 - 17:49 #3
prøv med ## "cm"
bedre med
Standard "cm"
Avatar billede dark. Nybegynder
25. juli 2004 - 22:34 #4
kan kun få det til at virke med tal
Avatar billede sjap Praktikant
26. juli 2004 - 12:07 #5
Ørtofts svar burde altså virke. Jeg har ikke nogen problemer - hverken med tal eller tekst, når Ørtofts forslag bruges.
Avatar billede ortoft Nybegynder
27. juli 2004 - 09:53 #6
hmmm - nu kan jeg altså selv heller ikke få det til at virke med tal. Jeg benytter flere forskellige pc'er når jeg bruger Eksperten. Måske det kan have noget med Excel-versionen at gøre.

Hvilken version benytter du superjap? Jeg bruger lige nu ExcelXP, hvor det ikke virker (længere...)
Avatar billede sjap Praktikant
27. juli 2004 - 11:13 #7
Jeg håbede du ikke ville spørge om det. Jeg bruger stadig 97.
Avatar billede dark. Nybegynder
27. juli 2004 - 18:55 #8
Jeg bruger også Excel XP, og det virker ikke med tal
Avatar billede sjap Praktikant
27. juli 2004 - 19:35 #9
Tænk at den gamle version kan noget, som de nye ikke kan!

Dark -> Måske kan du se det ved at markere en celle. Gå ind i menuen Formater/Celler og vælg fanebladet Tal og marker kategorien "Tekst". Herefter markerer du så kategorien "Brugerdefineret". I feltet "Type" vises der nu (i min version) et @
Hvis der står et andet symbol, så er det måske forklaringen på det ovenstående ikke virker.
Uanset hvad der står, kan du jo prøve at tilføje "cm" (inklusive anførselstegnene!) og se hvad der sker.
Avatar billede dark. Nybegynder
27. juli 2004 - 23:05 #10
har fuglt hvad du skrev, men det virker kun hvis der ikke står tal i :-) meget mystisk
Avatar billede dark. Nybegynder
27. juli 2004 - 23:11 #11
og dog. Når jeg redigerer i cellen skriver den "cm" efter selvom der står tal, men så kommer der en grøn tingest frem oppe i venstre hjørne, hvor der står om man vil formatere til et tal, hvis man gør det fjernes "cm". Men det ser rimelig amatyør agtigt ud med den grønne dims. En der ved hvordan den fjernes ?
Avatar billede sjap Praktikant
27. juli 2004 - 23:42 #12
Det er vist for moderne for mig. Håber en af de andre (med en nyere version) kan træde til.
Avatar billede ortoft Nybegynder
01. august 2004 - 12:37 #13
Nu sidder jeg desværre på en pc med Office97 og kan først teste igen i næste uge på en XP-maskine...
Avatar billede dark. Nybegynder
22. januar 2005 - 22:24 #14
lukker