Avatar billede mogr Nybegynder
24. juli 2004 - 18:00 Der er 10 kommentarer

Outlook express starter langsomt

Hejsa alle i eksperter ..!

Vi har et lille problem; Når vi starter Outlook express 6.0 op, kommer den blå skærm fint nok (den hvor der står Outlook express ver 6.0 og alt det)
Men det varer mellem 45 sekunder og 1 minut før den kommer ind i selve programmet ... Og det er ikke fordi det er en fyldt mailboks ... Det er på en helt blank maskine hvori der ligger 2 små mails ...
Hvad skal jeg gøre for at det starter lidt hurtigere op?

Hjælp mig!

Tak!
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. juli 2004 - 19:26 #1
Hvilket operativsystem kører du med, og har du prøvet at slå dit virus og evt. firewall program fra?
Avatar billede mogr Nybegynder
24. juli 2004 - 20:00 #2
Det er win xp pro som styresystem ... Det underlige er, at det ikke går langsomt på alle bruger-logins'ene ... Trods de er NØJAGTIG ens ... :-)
Avatar billede mogr Nybegynder
24. juli 2004 - 20:01 #3
Og forresten ... Det jeg mente med at de var nøjagtig ens var osse omkring det med at slå virus og firewall fra .. :-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. juli 2004 - 20:11 #4
PPrøv evt. at afinstallere messenger på den bruger som har problemet og se om ikke det hjælper. Ved at andre har haft succes med det.
Avatar billede mogr Nybegynder
24. juli 2004 - 20:14 #5
Der var messengerplus på i starten, og det fjernede jeg det hele af, og installerede original messenger bagefter igen ... Det hjalp desværre heller ikke ... (Troede nemlig det var pga msn plus det gik så sløvt ..)
Pleease .. håber du har flere gode forslag !
Avatar billede levich Nybegynder
24. juli 2004 - 20:15 #6
Jeg har haft det samme problem.
Løsning: http://www.tweakxp.com/tweak2089.aspx

Jeg forventer ikke at du bruger Windows Messenger, men kun MSN Messenger.
Avatar billede mogr Nybegynder
24. juli 2004 - 20:18 #7
Hej Levich!
Jeg kan jo ikke undvære Windows messenger .. det er osse den man skal bruge når man benytter sig af fjernsupport .. som vi bruger en hel del ;-)
Avatar billede levich Nybegynder
24. juli 2004 - 20:30 #8
mogr:
Det var jeg ikke klar over at den blev brugt til.
Man bliver vel klogere hver dag :-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. juli 2004 - 21:22 #9
Du kan evt. prøve at flytte alle dine mails fra indbakken til en anden mappe. Så afslutter du outlook, find og omdøb filen indbakke.dbx og start Outlook igen. Filen indbakke.dbx skulle bliver oprettet automatisk og du kan flytte dine mail tilbage igen.
Avatar billede mogr Nybegynder
24. juli 2004 - 21:46 #10
Outlook Express er HELT tom ... Flere forlsag .. please ;-)